Vilken ersättning är bättre?
Min som blir 3 veckor idag, första 1 - 2 veckorna försökte jag amma honom men på grund av att han var undernärd vid förlossningen så blev amningen ett jätte problem för oss! Efter att jag en natt hade försökt mata honom i 5 timmar utan att det gick så köpte vi ersättning. Jag försökte sedan i några dagar till men det gick bara inte så nu har han bara fått ersättning i lite över 1 vecka..
Jag och min sambo hade fått råd från BVC att ge honom NAN 1, men de senaste dagarna så har han börjat bajsa dårligt. Och varje gång han ska till att bajsa så verkar det vara jätte jobbigt för honom!! Han har även haft mycket gaser i magen och det är ordagrant så att blöjan fladrar till när han pruttar. Han har blivit svårare att natta på kvällarna och han vaknar ofta ca 1 timme efter matning och verkar ha jätte ont i magen! Ibland vill han även ha mer mat också, även om han fick det en timme tidigare..
Han faktiskt aldrig tänkt tanken att det kanske var ersättningen!! Så jag måste tacka alla som har skrivit och tacka för trådstarten :)