• Anonym (...)

Finnar i ljumsken!

Som rubriken lyder, så har jag så länge jag kan minnas nästan haft finnar i ljumsken... Får jättestora bölder som gör ont och kliar, sen blir det fula ärr... Vad ska jag göra, tycker det är så hemsk och framförallt pinsamt... Någon som känner igen sig eller har något tips...

• Svar på tråden Finnar i ljumsken!
  • Anonym

Kan det inte vara hårsäcksinflammation från rakning? Det finns isåfall medel för detta

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2010-12-06 19:29:54 följande:
    Kan det inte vara hårsäcksinflammation från rakning? Det finns isåfall medel för detta
    Hade finnarna redan innan jag började raka mig, om man säger så...
  • Anonym

Men det kan vara det ändå...gå in på vårdguiden och kolla. Har för mig att det finns en speciell tvål man kan köpa på apoteket

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2010-12-06 19:32:43 följande:
    Men det kan vara det ändå...gå in på vårdguiden och kolla. Har för mig att det finns en speciell tvål man kan köpa på apoteket
    Har svårt att tro att det kan vara hårsäcksinflammation... Ibland kommer finnarna på insidan av låret med och även där det inte växer något hår.
  • Anonym

Någon hudinfektion? Typ stafylokocker? Du kasnke borde ha en antibiotikakur? Sök vårdcentralen och be dem titta!

• Anonym (Bölden)

Min make hade bölder på skinkorna i kanske 20 år. Antibiotika hjälpte något,men tog aldrig bort dem. Efter remiss till kirurg konstaterade han att bölderna hade bildat liksom en härd i skinkan och aldrig nånsin skull gå bort av sig själv. Maken opererades och har sen dess inte haft nån böld. Småfinnar,men inga bölder. Kanske läge kolla upp dig?

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2010-12-08 18:33:25 följande:
    Någon hudinfektion? Typ stafylokocker? Du kasnke borde ha en antibiotikakur? Sök vårdcentralen och be dem titta!
    Okej, hu det låter hemskt! :( Är livärdd för läkare... Och speciellt att visa hur jag ser ut där nere, alla finnar och ärr...
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2010-12-08 18:42:51 följande:
    Okej, hu det låter hemskt! :( Är livärdd för läkare... Och speciellt att visa hur jag ser ut där nere, alla finnar och ärr...
    Nej, det är inte så hemskt. Det kan vara att du har ungerfär som svinkoppor. Tala om för doktorn att du är rädd så är säkert han/hon försiktig och hänsynsfull. Jag fick ungefär som du i våras. Höll på i flera månader. En antibiotikakur i 10 dagar och det var puts väck! Tror jag fick Heracillin men kommer inte ihåg säkert.
  • Anonym (hmm)

Jag hade något liknande problem + lite i armhålorna. det visade sig vara MRSA.....
    Har det löst dig för dig TS?

Svar på tråden Finnar i ljumsken!