• Tomas79

Andarnas makt - fejkar dem?

Hej, jag följer varje onsdag andarnas makt på TV4+ och blir lika imponerad varje gång. Jag vet ju inte om de fejkar alltihopa men men...

Om det stämmer att det spökar hela tiden - varför då inte ta fram en videokamera och dokumentera allt som händer? Är Andarnas Makt fejk? Det verkar ju inte vara någon som fått något på film!?!?!?!?!!

Bah! Jag vill tro på dem, men gör det ändå inte =(

• Svar på tråden Andarnas makt - fejkar dem?
  • turia

bara fejk!
    var det inte ascberg som arrangera o satte dit ett sånt där medium, han som har långt hår

• Tomas79

Jo det måste vara fejk.. hatar människor som ljuger!

• Jossebell

jag såg en gång när det var hos en dansk familj där det blev som en dimma i rummet och det uppträdde faktiskt medan filmteamet var där så det kom med på filmen. Fast hur jag ska förhålla mig till programmet vet jag inte själv.

Jag har trott på dessa saker benhårt eftersom jag själv fått "besök" av mina föräldrar i drömmar och i "gränslandet" efter deras död. MEN såg en dokumentär där psykologer och läkare avfärdade dessa besök med att det var hjärnspöken som uppträder vid djup sorg för att lättare hantera sorgearbetet. Så jag vet inte längre alls hur jag ska förhålla mig till detta.

Har dock aldrig kontaktat någon för att forska djupare i fenomenet.

• trollnatt

Har sett ett annat avsnit då ett glas bord utan anledning bara sprack mycket mystiskt men men man får ta det mesta på tv med en klackspark det är oftast gjort för underhållning men gillar att titta ändå och undra om det är så eller inte /kram

• Tillififf

Har man, som jag, sett något av mediumen "in action" så tror man inte att det är fejk...

• MosterMaggi

Tror inte heller att det är fejk. Det finns faktiskt människor som kan känna på sig saker som naturvetenskapen (ännu) inte kan förklara. Och det finns framförallt FENOMEN som naturvetenskapen inte kan förklara - än. Hurs kan spöka även om ingen är där och ser på vad som händer, t ex.

Jag är bergis på att sånt här kommer kunna förklaras, men än så länge har forskningen haft inte ens 300 år på sig att ta reda på vad världen och människorna i den klurat ut under mycket längre tid.

• najas

har man som jag sett flera olika "medium" så vet man att det är fejk // najas

• Linda xxx

Jag vet i alla fall att ett av programmen inte var fejk då jag känner dom som var besökta....

• lill linda 82

turia - det var väl då han var med i det andra programmet, vad var det de hette? där som löste mordgåtor o letade efter människor som försvunnit, alltså familjemedlemmar.

• Gossensmamma32

Det är inte fejk.. Men som i alla bracher finns det klåpare.. Men dra inte en hel yrkes katerogri över en kant...

• Mirris

Jag är mest förundrad över vilken skillnad det är på mediumen.

En del står där och försöker få fram bara en bokstav i 5 minuter.. sen kommer typ Terry Evans in i ett hus och börjar direkt berätta om andrna som är där, vilken relation dom har till dom boende osv. Det bara "rinner info ur honom".
    Såg nu senast (inte hela programmet tyvärr) när han kom till en gård där "pappan" spökade.. och en äldre dam.. och han visste direkt att det var nån i stallet oxå.

Kanske skillnad på andarna också?? En del har lättare att uttrycka sig, medans andra kanske blir så förvånade att "synas" att dom inte kommer på nåt bra sätt??

Fast jag tror och hoppas att det är på riktigt. Jag skulle vilja kunna komma tillbaka och kolla läget när jag är borta

• Jess Gbg

Thomas 79

Jag följer också andarnas makt och liksom du vill jag tro men är samtidigt skeptisk.
    Men i ett av programmen (kommer inte i håg vilket) så hade dom tagit kort på "fenomen".
    Sen har det hänt saker framför kameran vid 2-3 tillfällen. Men om detta är uppgjort vet jag ju inte. Är också bekant med ett par som varit med i programmet och ska man tro dom så har dom haft en hel del "oförklarliga" besök.

• lill linda 82

det beror nog otroligt mkt på vem han/hon får kontakt med, alla är ju inte lika pratglada skulle jag tro.
    O sen har de olika sätt att arbeta på tydligen...ganska intressant faktist att höra på eftersnacket på varje avsnitt där de diskuterar sånt.

• Jess Gbg

Man kan ju inte vara säker förrän man har varit med om det själv, problemet är bara att jag tror inte jag vill vara med om det...blir nog rädd då!

Jag är ett hopplöst fall!

• Feeorin

Jag ser programmet då jag kommer ihåg det, men jag minns väl ett program de visade då serien var producerad i Danmark. Det var ett par som bodde ute på landet, men stall, katt och hund. De renoverade sitt hus, samtidigt som de byggde ut stallet.
    Hästaran var livrädda i stallet varje morgon, genomblöta av svett. De vägrade närma sig en punkt i stallet, och stod och stirrade mot detta ställe. Dörrar öppnades, skakningar i grunden, höga ljud, traktor och ett ställverk ssom tartade av sig själv. Saker flyttade på sig, paret kunde inte längre sova på övervåningen för att det var så mkt ativitet. Deras hund och deras katter reagerade även på något i huset. Framförallat kvinnan i förhållandet blev väckt ideligen och började må fysiskt och psykiskt mkt dåligt. Oron för deras djurs välbefinnande var värst.
    Men det vara bara i stallet de kände ett stort obehag, hästarna blev sjuka och mådde uselt. Paret funderade på att flytta.
    Det var ett tvådelat avsnitt, och efter det var tom jag rätt uppskakad. Kanske för att jag umgås mkt med djur och litar på deras reaktioner, och för att djuren mer agerar på känsla/instinkt.

Hur som helst var de hemsökta av en ung tjej och en elak, äldre man. Flickan var i huset och var nyfiken på djuren och ångstrykgjärn (!) , mannen huserade mest stallet och hade någon koppling till henne, en mkt otrevlig gestalt som ogillade djur och andra människor. Flickan var rädd för honom. Efter två återbesök fick mediumet bort mannen, flickan fick stanna kvar om hon ville för paret, hon var harmlös.

Kommer någon ihåg? Det var ett brittisk medium som använde en metod jag fortfarande har svårt att förstå att de visade på TV. Det känns för bizzart!

Jag försöker hålla mig på marken då det gäller TV och internet, då det är lätt att manipulera. Jag antar att det är upp till varje person att tro eller inte tro. Många av dem som är extremt skeptiska mot okända fenomen är oftast mkt rädda för att känna sig lurade - det i sig är kränkande. Jag förstår att mycket man kan uppleva under stark sorg eller rädsla kan vara "hjärnspöken", orsakat av psykisk stark smärta eller adrenalin. Men inte allt kan förklaras.

Jag tycker världen blir lite mer intressant och spännande med mysik och något oförklarligt. Jag är övertygad att detta blir mer accepterat i framtiden, då vi kanske lyckats förstå mera av de hittills oförklarliga fenomenen. Vi kan "sålla agnarna från vetet".

"Nothing happens in contradiction to nature, only in contradiction of what we know of it."

PS "Det Okända" skulle bli bättre om det tog bort Malin Berghagen som programledare, hon ger programmet en Sensations-skvallertidnings-känsla, låt en sansad person ta över snacket eller skippa det helt. Det är lite "tacky" i studion med, det bidrar till den oseriösa känslan i alla fall jag får vid påannoseringarna mellan reklamerna.. DS

• Mirris

Håller helt med om att man kanske skulle byta ut, eller helt slopa programledare! Blir så "krystat" och konstigt tycker jag.

Jag är jättenyfiken och skulle gärna vilja gå på en seans eller en privat sittning. Skulle va kul att hör från nån gammal släkting. Och att få så konkreta "bevis" att det inte går att ta miste. Vilken grej!!! Vilken känsla..

Tror nog min skrockfulla mormor skulle kunna tänka sig ett besök hoppas jag. Och hon var pratglad när hon levde, och jag hoppas hon är det än idag. Och att morfar tog sig tid oxå.. så jag skulle få veta att han inte var helt själv när han gick bort.
    Det tog mig hårt .. jag var i samma hus.. men jag visste inte ens att han var inlagd.. fick inte veta det förräns på kvällen!! (mamma o pappa hade varit helt förvirrade och glömt bort att jag jobbar på sjukhuset)

Jag o några till var på väg att åka på Terry Evans storseans.. men så kom vi på att det var såååå långt dit, så vi väntar tills han dyker upp här i stan igen!! För "tyvärr" spökar det inte här där jag bor nu (iallafall inte som jag märkt).. så det är ju ingen idè att försöka ta hit nåt medium

Svar på tråden Andarnas makt - fejkar dem?