Vart finns och vad heter dom som man har på spjälsäng för att få den å gunga?
Japp precis som jag fråga i rubriken.....
Japp precis som jag fråga i rubriken.....
www.babyringen.se/product189-217.html
finns säkert på dom flesta babyaffärer
Kan det vara vyssan lull tassar du tänker på?
Finns på de flesta baby/barnbutiker,te.x barnenshus,babyproffsen
http://www.babyland.se/vyssan-lull-gron_x_37200107.aspx
Tack så mkt då vet jag......
Vyssan Lull finns även i Ullared. I de flesta affärer kostar de 299kr men där kostar de 199kr. Ett tips om du har vägarna förbi ;)
Finns på babyproffsen för 299:- eller 399:- . Inte så bra tycker jag, hade hört bra om dom och fick sådana av barnets far då han var bebis. . tog bort dom efter 1 månad... blev besviken =/ . Hoppas de funkar bättre för er! =)
Men ni som provat dom hur blir sängen?? Alltså gungar den mycket eller skit lite bara?
Varför skaffade ni dom?? Min dotter somnar endast i vagn eller vid mitt bröst går absolut inte att lägga ner henne för att somna, även när hon somnat i min famn är det jätte svårt nästan omöjligt att lägga ner henne. Tänkte då att om sängen går att vagga så kanske hon fortsätter sova när ja lagt ner henne.....
Nån med erfarenhet av detta???
Tyckte inte att det gungade så mycket. Har testat Lullabub, som gungar sängen med som en liten motor, den funkar för att få sonen att somna i sängen, och inte i bilen/vagnen/vår famn. Men de kostar ju också... ca 1495:- Köpte dem på babyland.se
Innan så somnade han bara hos oss i soffan eller att någon av oss låg med honom i vår säng. Försökte vi lägga honom i sin säng slutade det i 99,9 fall med hysteriskt skrikande. Nu ska han bli storebror om 5 månader (han kommer då vara 20 månader) och då kommer det inte att gå att natta honom i upp emot en timme, samtidigt som han ålar, sparkar och små skriker, han vill inte sova helt enkelt oberroende av hur trött han är.
Just nu kör vi att fasa över mot att somna i sängen, det tar allt från 10min till en halvtimme, och än så länge ligger någon av oss i vår säng brevid så han inte är ensam, men det har inte varit något skrik. En gång har vi fått plocka över honom i vår säng. Några gånger har han även fått somna i soffan, tex om jag måste få sova för att jag ska upp och jobba eller tvärt om att mannen ska upp.
Han vaknar en gång per natt och äter och somnar oftast om direkt, om han skulle vakna till utan att visa hunger, så sätter vi på gunget på sängen på en lägre nivå (finns 4 olika) och då somnar han som en sten igen =)
Ska dock säga att jag läste en del som inte var nöjda alls med "fossingarna", så det varierar nog från barn till barn