• mg79

Extremt lätt- & snabblagad efterrätt efterlyses tills i morgon

Har i sista minuten bjudit svärföräldrarna på middag i morgon eftersom smbon fyller år. Middagen är planerad, men jag har ingen efterrätt. Behöver idéer på något som går superfort och lätta att göra eftersom tidsmariginalen är mycket liten.. Förvånad

• Svar på tråden Extremt lätt- & snabblagad efterrätt efterlyses tills i morgon
  • Registrerad

Gå till ett bageri och köp en bakelse...låtsas att du bakade den.
    Fungerar varje gång

• mg79

Borde kunna ha 1-2h till förberedelse om allt går smärtfritt..

• brunöga 72

Mixa 200 g frysta jordgubbar med ½-1 dl florsocker, tillsätt 2 dl turkisk yoghurt = smarrig o nyttig glass Tungan ute

• Hanniz84

köp frysta hallon/blåbär, riv vit choklad o lägg över tillsammans med riven kokos, in i ugnen, 175grader -ca 20min
    servera med vanlijglass..

Isa <3
  • elovesj

Kladdkaka, googla fram receptet.. Tar ca 3 min + 20 i ugnen =)
    Med lite röda vinbär, lite glass eller bara som den är heeelt awesome!

Eller bara en kula finare glass med ett rån till :O)

• Gurkan

Pannacotta den enkla vägen!
    Dansukker har en produkt som heter gelemultisocker (elelr multigelesocker eller något liknande). Du tar i alla fall sånt socker och kokar upp en halv minut med grädde och så vispar du i någon ev. smaksättning som vanlijsocker, apelsin eller liknande. Häll upp i skålar/glas och in i kylen och låt svalna. Passionsfrukt, physalis eller annan lite syrligare frukt eller bär är mycket gott till!

• elovesj

JA! Gino.. Varma frukter i ugn, riven vit choklad över.. Servera med en klick vanlijglass =) MUMS!

Svar på tråden Extremt lätt- & snabblagad efterrätt efterlyses tills i morgon