Bollen82 skrev 2010-12-07 10:01:46 följande:
Nja, det funkar inte riktigt så på ICA. Och sitter man i kassan så e det inte alls ovanligt att få HP. På mitt jobb är det bara en tjej (av många) som fått avslag på HP.
Men det låter konstigt för både dig, TS och dig Nenel att ni blir nekade! TS: har FK beviljat din sjukskrivning? Isf kanske du kan bli 100 procent sjukskriven, istället för att få HP?
När ni blivit nekade, får ni någon orsak till varför då?
Nej jag har inte fått veta nån orsak.. hon jag pratade med på fk sa att hon inte fick säga nåt men sa att en handläggare skulle ringa mig.. dock tog hon inget telefonnummer.. märkligt nog.. det brukar dom alltid göra.. hon lät bara otrevlig å la på luren i örat på mig sen.
Jag är inte sjukskriven på heltid men måste väl bli det isf senare.. dock vet jag ju inte om det godkänns på heltid nu har jag beviljat 25% men det är för att jag jobbade för mkt.. Trodde att jag fick jobb max 20 timmar när jag blev sjukskriven på 50% men min SGI är uppenbarligen bara 32,5 timmar i veckan.. Jag får max jobba 16 timmar i veckan.. (jobbar extra på statoil så min anställning är 26,8% men vissa veckor jobbar jag 52 timmar.. andra 30 timmar.. osv) jag jobbade 17 timmar vissa veckor så jag blev beviljad 25%.. men det är ju ändå 1 fjärde del.. eller?
Om jag blir sjukskriven på heltid kanske jag bara får ut 25% så då måste jag leva på 1500:- per månad eller börja ta fp.. men det känns orättvist då jag har ett tungt jobb.. skulle jag sitta ner nån gång å få vila lite så skulle jag orka jobba..