• sevgilim

Matbord från Ellos?

Hej!

Leter efter ett matbord med iläggsskiva och det enda jag hittar är från Ellos eller Cellbes. Jag vill ju titta och känna på bortet innan jag köper det!!
    Har du erfarenheter av att köpa möbler på postorder? Gärna matbord eftersom det är vad jag söker...
    Tack!

• Svar på tråden Matbord från Ellos?
  • CosmicCat

Köpte matbord från Haléns då vi flyttade ihop och jag ångrade mig bittert. De hade nog lackat bordet innan träet hade torkat ordentligt så lacken sprack efter ett tag...

• sevgilim

Det ska vara fint, men inte absurt dyrt. Vi har svarta stolar som jag gillar, så gärna ett bord i "mörkbrunt" (oavsett träslag) vore fint, även om jag faktiskt gillar ljusa bord.
    Dock var bordet vi kikade på på IKEA av ljust trä.
    Huvudsaken är iaf att man kan ha iläggsskivor för att miska/förstora bordet vid behov.
    Tack!

• sagitario

jag har sett massor av möbler från Ellos, senast idag såg jag ett såå snyggt matbord därifrån. Och helt okej pris för sakerna oxå.

• Catha82

jag har köpt ett köksbord från Ellos och är välidgt nöjd med både bordet och transporten osv osv.

• sevgilim

Det finns alltså de som är nöjda med postorderbord, men fler som tycker att det är kasst.
    Det blir nog något från vanliga affärn iaf... Så fort jag hittat det...!??

• drakon

Tänk bara på att kolla måtten noga. Man får ibland uppfattningen att vissa möbler är större än de egentligen är när man tittat i katalogen. SÅ blev det för oss när vi beställde en soffgrupp från Haléns men vi blev nöjda ändå

• jeli79

Hej!
    JAg köpte ett bord från Ellos.. det är Vitt med träfärgad skiva. Med 4 stolar och en köks soffa... visserligen jätte fint, men bordet bågnade på miten... ringde och klagade och efter mycket om och men så skickar det ett nytt trots att vi säger att vi tror att det är konstuktionen som är fel, att det helt enkelt är för vekt.... ja ett nytt bord kom. och det han inte ens gå en månad innan det oxå bågnade på mitten.... Ellos sa att de aldrig hade hört om detta förut... men det tror jag absolt de har. Dessutom skickade vi efter en säng, sängbord och en hylla och ett litet bord men 2 stolar till lillans rum...allting var trasigt när det kom...så efter tjeft i ca 6 månader vi vi tillsist lämna illbaka allt och få pengarna tillbax... efter den härvan har jag bojkottat Ellos vad gäller möbler.. Däremot så skickade vi (innan ellos hostorien) efter en häng från Halens och den var och är fortfarande helt kanon!

• ME 71

Jag har nyss tittat på ett ekbord i fanér på Ikea. Du kan lägga i två iläggsskivor så att det blir jättestort. Vet tyvärr inte vad det heter.

Jag säger som de övriga. Var noga att titta på måtten på borden om du skickar efter dem. Jag har ofta sett många bord med lite väl snålt tilltagna mått, men som sett stora ut på bild. Jag vill helst ha bra plats för stolarna, tallrikarna, maten och dekorationer.

Lycka till

Svar på tråden Matbord från Ellos?