• Anonym

Elektroniska ciggaretter!

Hej!
    Jag undrar om det finns någon här som prövat dom nya elektroniska ciggaretterna
    som man laddar via USB ingången??
    Hur fungerade dom?
    Smakade dom rök?
    Farliga om man är gravid??

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Elektroniska ciggaretter!
  • Birgitta2

Jag har smakat dom EN gång. Faktiskt helt ok. Och visst smakade de nikotin, det var bara att röka på som vanligt. Dock skulle jag inte använda dom, lika lite som dom atrapper man säljer på apoteket. Det uppehåller BÅDE nikotinberoende och att ha nåt mellan fingrarna att pyssla med. Då blir man ju aldrig av med skiten. Om de är ok för gravida har jag dock inte en aning om, men där finns ju ingen tjära eller nåt annat farligt. Men jag vet inte.

• Anonym
    Birgitta2 skrev 2010-12-07 15:07:32 följande:
    Jag har smakat dom EN gång. Faktiskt helt ok. Och visst smakade de nikotin, det var bara att röka på som vanligt. Dock skulle jag inte använda dom, lika lite som dom atrapper man säljer på apoteket. Det uppehåller BÅDE nikotinberoende och att ha nåt mellan fingrarna att pyssla med. Då blir man ju aldrig av med skiten. Om de är ok för gravida har jag dock inte en aning om, men där finns ju ingen tjära eller nåt annat farligt. Men jag vet inte.
    Nej dom ska ju vara helt giftfria som sagt..
    Undra om man vågar pröva??
  • fucktard

Jag har provat. Tycker det smakar helt okej, och känns jättebra. Det finns INGET nikotin i, då det inte är lagligt att sälja sådana med nikotin i i Sverige. Jag har inte kommit till rökslut, men det beror på att jag just nu inte riktigt har viljan utan bara gör halvhjärtade försök. Det står även i bruksanvisningen att de inte är till för att användas som nikotinavvänjning, men att det mycket väl kan fungera. Om man är som jag, och gärna vill ha något att hålla i handen så är det bara att köra.

Röken som kommer är bara vattenånga och lite smak, inget annat. Bara att köra!

• Anonym

Så dom är helt ofarliga för mig och barnet???

• Registrerad
    Anonym skrev 2010-12-07 15:46:07 följande:
    Så dom är helt ofarliga för mig och barnet???
    Ingenting är helt ofarligt, men de är självklart bättre än vanliga cigg.
    Kör på!
  • Anonym
    Registrerad skrev 2010-12-07 15:47:25 följande:
    Ingenting är helt ofarligt, men de är självklart bättre än vanliga cigg.
    Kör på!
    Hur menar du nu??
  • Anonym

Hörrni.. Hur sätter man i smaken i filtret..?? Hahaha

• fucktard

Jag kan inte svara på om de är HELT ofarliga, men det står i alla fall i bruksanvisningen att röken som kommer enbart är vattenånga, så det borde inte vara någon fara tycker jag. Skriv till företaget och fråga kanske?

Hur man sätter smaken i filtret... Jaaa jag vet inte, haha. Som man gör när man gör mentholcigaretter kanske? Fråga 118100!Skrattande

• Anonym
    fucktard skrev 2010-12-07 16:24:28 följande:
    Jag kan inte svara på om de är HELT ofarliga, men det står i alla fall i bruksanvisningen att röken som kommer enbart är vattenånga, så det borde inte vara någon fara tycker jag. Skriv till företaget och fråga kanske?

Hur man sätter smaken i filtret... Jaaa jag vet inte, haha. Som man gör när man gör mentholcigaretter kanske? Fråga 118100!Skrattande
    Vi kom på hur man gjorde :)
    Mailade företaget.. men fick luddigt svar så vet inte :/
  • Anonym

Hur tolkar ni detta svar!

Våra elektroniska cigaretter är kontrollerade av olika labratorie och har blivit godkända av alla instanser!

Vi har 6 certifikat från dessa labratorier och instanser och är ensamma om det i Scandinavien så vi känner oss säkra på att våra e-cigaretter inte är skadliga!

En vanlig cigarett innehåller över 4000 gifter vilket inte våra E-cigaretter gör alltså ingen tjära,nicotin,tobak,kolmonoxid mm

Hur som helst så råder jag dig till att varken röka eller dricka alcohol så länge du är gravid men det är min personliga mening!

Hoppas du är nöjd med mitt svar!

Ha en underbar dag!

mvh Kevin
  • fucktard

Hmm, jag tycker mest det låter som de avsäger sig allt ansvar... Jag vet faktiskt inte, kan inte föreställa mig hur ånga skulle kunna vara skadligt, men det är helt upp till dig. Du får ta ett beslut! Glad

• Anonym
    fucktard skrev 2010-12-07 20:12:07 följande:
    Hmm, jag tycker mest det låter som de avsäger sig allt ansvar... Jag vet faktiskt inte, kan inte föreställa mig hur ånga skulle kunna vara skadligt, men det är helt upp till dig. Du får ta ett beslut! Glad
    Jag tycker oxå det värkar konstigt.. dom ska ju vara helt ofarliga!
    Har testat den nu :)
  • fucktard
    Anonym skrev 2010-12-07 20:52:11 följande:
    Förmodligen har de helt enkelt inte utfört någon forskning på gravida... Men, som sagt, det måste ju vara bättre än vanliga cigaretter tycker jag!
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2010-12-07 20:52:11 följande:

Vad tyckte du då? Något du rekomenderar?

• Anonym

Fick nytt svar idag:

Hoppas du inte tog illa upp, jag menade inte att du dricker alcohol och röker ständigt, utan att man som gravid borde tänka på barnets bästa, precis som du har gjort.

Eftersom våra E-cigaretter är giftfria så är det inga problem med att röka dom, det är ju ånga som du andas in.

Jag tycker att du har gjort ett bra val.

Flera människor borde göra som du.

Ha en underbar dag!

Mvh Kevin
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2010-12-08 11:29:44 följande:

Vad tyckte du då? Något du rekomenderar?

Jag tycker inte dom smakar som vanliga ciggaretter..
    Men att man ser röken komma ut ur munnen lurar en :)
    Värt att testa om man vill sluta röka :)
Svar på tråden Elektroniska ciggaretter!