• Mysgosmys

Tips på bra och dryg herrparfym som inte luktar gubbe? :P

Hej!

Jag har tänkt köpa en parfym till min storebror i julklapp! Förra året så fick han en Diesel fuel for life parfym av mamma och den älskar han! Han behöver en ny då hans parfym tog slut för två månader sen så jag tänkte passa på nu i juletider..

Nu undrar jag om ni har några tips? Han är 28 år! Söker nån som är lika bra/god/dryg som diesel i ungefär samma prisklass! Ingen eu de toilette (om det ens finns för män) :P

• Svar på tråden Tips på bra och dryg herrparfym som inte luktar gubbe? :P
  • Tina B

Jag gillar L'eau par Kenzo (homme)

• Mysgosmys

Ok, hur luktar den då? Ungefär =P

• bez imena

chanel egoiste och hugo boss bottled night!

• Tina B
    Mysgosmys skrev 2010-12-07 16:45:26 följande:
    Ok, hur luktar den då? Ungefär =P
    en doft är ju enkel att beskriva!
    Den är inte så tung utan mer bara en god doft, fräsh.
  • Mary Jo

Diesel-Only the brave är också helt underbar. Den brukar jag sno av min man ibland

• Mysgosmys

Hmm ok, tack så mycket för era svar!

Hur gamla är era män? Män har ju en tendens att gilla olika dofter i olika åldrar.. ^^  

• Mysgosmys

Sen undrar jag om någon vet vad Edt står för? Det står så på många parfymer nämligen.. :P

• Mysgosmys
    Tina B skrev 2010-12-08 13:37:52 följande:
    en doft är ju enkel att beskriva!
    Den är inte så tung utan mer bara en god doft, fräsh.
    Haha nej jag vet att det är svårt att beskriva.. Därför jag skrev ungefär ;)

• Mysgosmys

Hmm det står mellan Boss bottled night eller Boss bottled.. och jag kan inte bestämma mig :/

• Mary Jo
    Mysgosmys skrev 2010-12-08 17:18:04 följande:
    Hmm ok, tack så mycket för era svar!

Hur gamla är era män? Män har ju en tendens att gilla olika dofter i olika åldrar.. ^^  
    Min man är 23:)
    Mysgosmys skrev 2010-12-08 17:20:36 följande:
    Sen undrar jag om någon vet vad Edt står för? Det står så på många parfymer nämligen.. :P
    Eu de toilette betyder det. :)
  • bara lilla jag

very valentino luktar helt otroligt gott.. eller typ vilken som helst utav l´occitanes herrdofter...  :D

• Koji

Har köpt min sambo (som är 28 år) Diors Higher Energy. Tycker den luktar riktigt gott!

• Micke08

Aqua Vera, så kult att det knappast kan kallas gubbigt =) Finns på ICA Maxi för 59 spänn.

• Mysgosmys
    Micke08 skrev 2010-12-08 22:05:35 följande:
    Aqua Vera, så kult att det knappast kan kallas gubbigt =) Finns på ICA Maxi för 59 spänn.
    Haha ja i sin önskelista så skrev han så här, och jag citerar: "Parfym som luktar gott och som är dryg. Ingen 59kronors parfym som slutar lukta innan man ens har hunnit komma från hemmet."
Svar på tråden Tips på bra och dryg herrparfym som inte luktar gubbe? :P