• LabLover

När hade du samlag för första gången efter din vaginala förlossning?

Nyfiken eftersom både åsikter och erfarenheter verkar gå isär

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När hade du samlag för första gången efter din vaginala förlossning?
  • LabLover

Skriv gärna också Jag röstade själv på första alternativet.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • Pemmel

9 veckor efter. Min sambo ville dock tidigare. Hade avslag 7 veckor först och sen var jag lite rädd (vet dock inte alls varför egentligen).

• édes80

6 v efter.
    Varför ej tidigare? Ej sugen, öm, trött, avslag, rädd för hur det skulle kännas.....

• Halkatla

2 veckor efteråt.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Matillin

Jag blödde i ca 6 veckor efter båda förlossningar.
    Var inte upplagd för något före dess och inte efter heller egentligen 
    Hade sex efter 7-8 veckor ungefär.

• Alexi

mitt andra barn är nu fyra veckor och det är för mig lika obegripligt nu som efter första barnet hur någon kan ha ork, tid lust eller någonting för sex så här tidigt. Det tog tre månader efter första (och det var ett engångstillfälle då, sen tog det lång tid igen) och lär ta ännu längre tid efter andra.

• Lucky Lillstrumpa

Samlag hade vi efter 6 veckor, innan dess pillades det lite kanske = )
    Vågade inte riktigt innan dess, var rädd att det skulle göra ont. Men det var inte alls farligt = )

• JuliaåRonjasmammis

Efter en 4-5 veckor med första barnet, efter 2 veckor med andra. Mitt avslag försvann efter 3 veckor med första och efter 2 veckor med andra.

Don't mess with my integrity!
Svar på tråden När hade du samlag för första gången efter din vaginala förlossning?