Inlägg från: Anonym (Under utredning.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Under utredning.)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

strulmaja skrev 2010-12-07 22:28:29 följande:
    Btw

Kom på en sak jag ville fråga er andra. Eller det var två saker men den ena har jag förstås glömt.
    Men den ena var i alla fall om det är fler kvinnor än jag här som upplevt att det varit svårare att passa in bland andra kvinnor än bland män? På te.x nya arbetsplatser, fester eller i skolan så har jag alltid känt att det varit enklare att "ta sig in" i killgruppen än i kvinnogruppen. Jag minns en fest te.x, jag kände ingen där förutom min pojkvän och det var tydligt uppdelning mellan tjejer och killar. Tjejerna stod i köket och fixade varandras hår och pratade mode och drack vin medan killarna satt i soffan i vardagsrummet, drack öl, lyssnade på hårdrock och pratade gamla festminnen. Jag minglade runt men drogs till vardagsrummet. Stämningen var så mycket lättare där och jag påverkas helt klart av sådant men så kände jag också att jag hade mer gemensamt med killarna än med tjejerna. Är det någon annan som upplevt något liknande eller känt detsamma?
    Stämmer exakt.
    Anonym (Yrja) skrev 2010-12-08 19:29:37 följande:

Funkar det bra för er att ha övernattningsgäster? Typ långväga släktingar och bekanta.. Jag tycker det är grymt påfrestande! Inte nog med att man ska ha städat och fixat middag.. man ska erbjuda renbäddad säng, fixa frukostmat, underhålla personen mer än bara ett par timmar.. det blir liksom lite för mycket på en gång tycker jag Obestämd

När det gäller min familj så älskar jag att ha dem hos mig, då jag känner mig hel då.
    Men om de är andra gäster, som tex svärfamiljen så mår jag dåligt varenda gång.

För jag har behov av att kunna gå iväg själv om jag så känner för de.. Men de är tätt tätt inpå en hela tiden o kräver uppmärksamet o att underhållas.. de e grymt jobbigt tycker jag, 

Jag går oxå gärna med i en facebook grupp

TjockKatt skrev 2010-12-08 22:30:36 följande:
    Hur gamla är ni i tråden?
    Jag blev precis 25 år
    strulmaja skrev 2010-12-09 13:51:52 följande:
    Nu finns gruppen Strulmajor och Slarvlisor på FB ... det är lite ensam där så kom in =)
    Så nu har jag ansökt om medlemskap, tror jag gjorde rätt iaf

Var hos läkaren o sjuksköterskan idag.
    De tycker att mkt stämmer överens med ADHD/ADD med mig. Och eftersom jhag fortfarande ammar så ska jag forstätta äta Cipralex men ska öka dosen till 2 tabletter nu.

Tyckte att de 2 första veckorna med den medicinen hjälpte, men sen har de dalat neråt igen.. o de tydde på att de mkt väl kunde vara ADHD sa han då de var vanligt.

Så nu ska jag öka iaf, eftersom jag tydligen hade en depression oxå. Men sen ska vi träffas i Februari igen o starta utredningen på riktigt,  ska ha försökt att sluta amma tills dess.. o har jag det så ska jag få prova Concerta. Såå de känns så sjukt underbart de här, de e såå grymma dem 2 som hjälper mig.

De sa att de jobbar itne med att man bara fyller i papper, o sen avgör om man har ADHD eller inte, så svart eller vitt jobbade inte dem, utan vi diskuterar fram o tillbaka hela tiden.. så de lyssnar verkligen,. 

Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen