ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Hejsan, hoppar in här från att ha hållit till i symtom tråden. Hoppas jag får vara med
Kort om mig: Medelålders kille som fått diagnos för ca ett halvår sedan. Varit hyffsat "högfungerande" med examen, socialt fukat bra i stort, men massa dålda problem som man gömt. Ja tills det inte gått längre. Har aldrig haft någon lång anställning t ex. Säger oftast upp mig själv. Byter inriktning i arbetslivet. Halkar in periodvis i depression och sjukskrivningar. Har haft fantastiska förhållanden, men som ändå tagit slut. Överempatisk, för snäll, svårt att säga "Nej". Och så det vanliga, kort tålamod, dålig uppmärksamhet, oändligt rastlös, ohämmad vid fel tillfällen mm envis och lite obstinat, och har ibland svårt för att "byta perspekiv". Är grym på att hyperfokusera, men fastnar aldeles för lätt i fel saker, så man typ glömmer att äta eller gå på holken en hel dag. Svårt med lagom. Perfektionist i ordets sämsta bemärkelse. Kan skjuta upp saker i oändlighet. Och slutligen noll tidsuppfattning varför jag 95% av gångerna kommer för sent. En "kort"
presentation.
Hoppas någon här har lust att utbyta erfarenheter om hur man kan jobba med det som inte funkar, t ex medicin eller ändra sitt tänkande beteende. Smarta knep, mm och ja medicin också. MEN också på samma sätt hur man kan utnyttja sina starka sidor på bästa sätt t ex hyperfokusering, empati, rastlöshet (kan vara en stor fördel ibland tycker åtminstone jag
Och förstås .... God fortsättning!!!