Inlägg från: PINK666 |Visa alla inlägg
  • PINK666

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

hej!

jag har diagnosen ADD men har inte börjat medicinera än iaf. Ska till min läkare på tisdag för att diskutera ev medicinering, men han va tveksam eftersom jag även lider av en personlighetsstörning. Ska även få börja i en grupp för människor med adhd, ser jag fram emot enormt. Att få möta människor med samma problem=)

• PINK666

det här med beröring känner jag igen mig så i. Jag HATAR när folk tar i mig:( Svårt för att krama människor och så. Imorgon ska jag till läkaren och diskutera ev medicinering. Jag hoppas verkligen jag får prova någon medicin för jag tror det kan hjälpa mig. Jag även beställt en bok om ADD som heter Är jag normal mamma?.. ska bli spännande o läsa om någon med samma diagnos=) 

• PINK666

idag var jag hos doktorn, ska få börja med en medicin som heter Strattera! får inte äta concerta och liknande pga depressioner. Han sjukskrev mig även längre, hoppas verkligen den här medicinen gör så att jag orkar mer i min vardag och kan återuppta mina studier.

• PINK666
    Anonym (ny med adhd) skrev 2011-01-04 19:43:06 följande:
    Vad bra att du får hjälp nu, håller tummarna för att den fungerar bra för dig.

Jag har också återkommande depressioner, men ska snart börja med concerta, varför sa läkaren att deprimerade personer inte får äta den medicinen?
    därför att concerta inte sträcker sig över hela dygnet!! och om jag får stark ångest och deppressioner kommer jag må dåligt om jag inte får en medicin som är långtidsverkande.
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen