Inlägg från: OrosieO |Visa alla inlägg
  • OrosieO

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej alla! :)

Hittade den här tråden och tänkte följa den :) Har haft diagnos på bipolär i ca tre år och förra året fick
    jag diagnosen ADHD. Har levt ett otroligt kaotiskt liv och aldrig förstått mig på mig själv. Har gjort otroligt
    korkade val i livet, och haft daglig ångest och depressioner i stort sett hela livet. Har även haft problem med
    alkohol sedan 13 års ålder men tack och lov har jag tagit mig ifrån det! Fick patalogiska rus och slutade
    riktigt illa en gång när jag tog min bil och körde ca 140 rakt in i skogen. Som tur var hade jag änglavakt
    och började verkligen tänka om i mitt liv.

Mitt största problem är arbetsminnet. Det ligger verkligen i botten. Har heller aldrig lyckats bli klar med något.
    Har försökt mycket, som att plugga, arbetsträning, extrajobb m.m men har aldrig lyckats slutföra det. Det blir
    helt enkelt för mycket i skallen och stressen tar över och förstör.
    Har väldigt svårt att varva ner. Är i princip aldrig trött, eller känner då inte av det så har levt med sömnproblem
    i årtal. Och stressen är ett stort problem. Måste ha det väldigt lugnt och dagarna på rutin för att inte hjärnan
    ska koka över. :P

Oj lite mycket negativt, men jag ser verkligen inte diagnosen som enbart dåligt. Det jag är väldigt intresserad
    av ger jag 110% och väldigt lätt att lära mig i det. Konst är en stor del i mitt liv, och något jag hoppas att jag kan
    jobba inom när jag hittat en medicin som funkar.

Ska snart pröva Metamina och hoppas och ber att den ska hjälpa mig att kunna koncentrera mig bättre och hålla fokus, känna mig mindre stressad och mer organiserad. Någon som äter Metamina här?

Oj vad långt och flummigt det blev, men i korta drag beskriver det mig :)

Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen