Inlägg från: Anonym (Har ADD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Har ADD)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej. Ny här (tror jag, kan inte minnas att jag skrivit här innan med mitt gamla nick iaf)

Jag har ADD och fick diagnosen för 4 år sen. Tycker jag fortfarande håller på att lära mig om mina hinder och jobba på rutiner för att underlätta, men nya ,eller om de varit vilande, hinder dyker upp titt som tätt. Är även inne i en av många mindre bra perioder på året, höstdepp. Orken och oförmågan att påbörja, fortsätta och avsluta pågående projekt är värre än vanligt, men min hjärna går istället på högvarv. Jag är mer aktiv än vanligt på forumet och diskuterar livligt i olika trådar. Normalt sett är jag ganska skämtsam och ironisk, men nu diskutera jag med allvar och med intelligenta inlägg (jag blir förvånad själv över att kunna skriva och uttrycka mig mer trovärdigt och intelligent och att det det jag skriver faktiskt påverkar andra positivt eller att de tar till sig mina kloka råd).

Är det fler som får sådana här perioder där hjärnan går på högvarv och att man upplever sig som smartare än vanligt?

Kanske ska tillägga att jag innan jag fick diagnosen kallades dum, lat, osocial och en hel lista med saker.

Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen