Inlägg från: Klant och Fjant |Visa alla inlägg
  • Klant och Fjant

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Någon mer med diagnos som har barn som också fått ADHD-diagnos? Min son fick diagnos i höstas, han blir 5 år nu. Ska diskutera medicinering för honom efter han fyllt 5 år. Hoppas verkligen han får det då!

Sen har jag mer och mer börjat fundera på medicinering igen. Provade under ca 6 månader för några år sedan, precis efter jag fått min diagnos men det fungerade inte alls! Eftersom jag var missbrukare innan så fick jag bara recept för 1 månad i taget, och var tvungen att ringa in och förnya receptet 1 vecka i förväg eftersom det skulle skickas med posten. Det var nog inte en enda gång jag lyckades med det i tid! Dessutom var min son bara precis över året då, man hade liksom redan fullt upp. Men som sagt, har börjat fundera på det igen. Nu borde man väl få recept på en längre period, så man kan komma upp i högkostandsskyddet också. För det gjorde jag inte förra gången! Studerar på högskola nu, och känner att jag behöver lite mer fokus än vad jag klarar av.

Men kan läkaren se negativt på att jag avbröt förra medicineringen? Jag fick recept av läkaren på psykmot. och har inte varit i kontakt med dem sen dess. Kan man bara ringa dit och be om att få igen?

• Klant och Fjant

Någon av er som har koll på om man får ta concerta när man är gravid?

Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen