Inlägg från: Lindaskrinda |Visa alla inlägg
  • Lindaskrinda

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Nej man måste inte berätta att man har ett funktionshinder, jag ser bara positiva bitar i att få en diagnos. Möjligen kan det bli som för mig att när jag väl fick diagnosen hade jag svårt att ta till mig att samhället ser MIG som funktionshindrad, det var ett laddat ord för mig.

• Lindaskrinda
    Smitha skrev 2011-11-21 01:51:26 följande:
    >Hoppas du har rätt!! Kan ju för fan inte gå så länge och vänta... Fast... Kan ju vara väntetider i hela sverige...

Nån mer som har hört vad det är som gäller?
    jag fick vänta ett år .
  • Lindaskrinda

Jag hade ett vanligt möte med min läkare då hon föreslog en sådan utredning. Efter det satte hon upp mig på vänelistan, tog nästan exakt ett år innan jag blev kallad. 

Nej jag försökte inte bli remiterad, mådde rätt dåligt under den där tiden så jag hade fokus på att överleva. 

• Lindaskrinda
    Smitha skrev 2011-11-21 14:09:07 följande:
    Ja, får se om jag får tummen ur.. Just nu kämpar jag på med ångesten som kommer smygandes hela tiden. Sambon är hemma idag och tar hand om lillen, jag är mammaledig just nu.. Blir fler och fler såna dagar då jag inte orkar ta hand om sonen. Förlorar ju massa pengar när han är hemma, men vad gör man när man inte orkar?
    Ska strax få börja äta medicin mot deprition, får inte tag i läkaren bara som ska skriva ut.. orkar inte snart...
    känner igen det där. Jag klarade inte av o va mammaledig. 
  • Lindaskrinda
    Minifer skrev 2011-11-21 14:35:52 följande:
    gör inte heller det, men va fan gör man =(

Stack: Kortare köer lär du ju absolut kunna hitta! Högkostnadsskydd vet jag inget om tyvärr. Hade jag behöv vänta två år på utredning hade jag gjort det privat, inget snack om saken.
    Min man slutade jobba då. För jag fick sån panik av o va ensam att jag bara grina hela dagarna. 
  • Lindaskrinda

Hej igen, jahopp nu börjar de misstänka att jag är bipolär också! ska bli spännande att se... ska börja medicinera med lamictal, sen är jag uppe i 54 mg med concerta =)

• Lindaskrinda
    Minifer skrev 2011-12-15 11:45:52 följande:
    Äter du concerta nu? Hur funkar det?
    japp började med 54 mg idag, känns fint :) men det kommer säkert biverkningar imorgon eller så. brukar känna mig lite ångestfylld när jag trappar upp.
  • Lindaskrinda
    adhdmamma skrev 2011-12-15 17:55:24 följande:
    Jag har nyss börjat äta conserta... åt 18mg en vecka och 36 en vecka och sen 54mg en vecka... ingen kolla mig under hela den tiden och jag blev jätte dålig och började få så mycket självmordstankar så jag ringde och sa att jag inte vågade äta... Sköterska blev helt paff att jag inte var på några kontroller. Antagligen så har läkaren slarvat m.m....
    Nu ärter jag 18mg och mår bättre igen och jag ska stegra långsammare. Sköterskan sa att jag gick upp i dos alldeles för fort.
    Hur har det vart i början när ni ätit conserta?

Jag går hos arbetsteraput och det tycker jag är skitbra! Det rekommenderar jag!

Ska börja ADHD grupp och fysoterapi! Någon som har erfarenhet av det?
    ADHD grupp har jag  gått i , det gav en del kanske.. men jag kände inte igen mig i de andra deltagarna då jag inte är så pratsam som de var. Fysioterapi är bra om man ger den en chans.
  • Lindaskrinda
    Smitha skrev 2011-12-15 21:27:07 följande:

jag går hos en fysioterapeut nu, har haft en träff, ska dit igen om en vecka.

kan någon förklara för mig vad bipolär är och är det vanligt att man ahr det om man har add?

Bipolär är när du du pendlar upp o ner i ditt mående. Mellan mani och depp, eller hypomani som är en midlare mani. Jag har ADD och ska kanske utredas för Bipolär.
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen