ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Wohooo!
För jag har adhd, för jag har adhd, tralalalal *sjunger och dansar*
Grattis till att det går fort för dig iaf =)
Jag var hos överläkaren i måndags och har blivit satt på väntelista för utredning
Hur ofta sker det förresten att man INTE får en diagnos efter en utredning???? Nån som vet???
Läkaren jag träffade frågade flera gånger om jag verkligen ville bli utredd för att får jag en diagnos så kan man aldrig sudda ut diagnosen, utan man ahr den hela livet., Vad menar han med det?? Vad är det för negativt med att ha en diagnos? Man behöver väl inte tala om för t.ex. jobbet om man inte vill? Det är väl sekretess?
malinmicke: Skönt att du fick någon slags diagnos iaf, så får du säkert hjälp där ifrån...
Fick ett brev igår om att jag stod i kö och skulle bli kallad till psykolog inom 24 månader!!! Finns det någon som har fått väntat så länge som TVÅ år?! Låter vansinnigt!
Fråga:
Hur lång är kön för att få göra en ADHD-utredning i Stockholms län? Kan man söka utredningsmöjligheter runt om i landet där kön kanske är kortare?
Svar:
Det går inte att svara generellt på hur lång kön är i Stockholms län eftersom det varierar utifrån vilken mottagning du söker till. Det finns en så kallad ”vårdgaranti” som innebär att man har rätt att få sin utredningen påbörjad senast inom 90 dagar efter att beslutet tagits att du ska få en ADHD-utredning. Om du har väntat längre än denna tid kan du be din mottagning att skicka en remiss till någon annan mottagning/utredningsenhet med kortare kö.
är det nån som har erfarenhet av den privata sektorn?? lika lång kö och går besöken/utredningen på högkostnadsskydd??
Har hänt en massa skit nu, orkar inte skriva berätta... Känns abra som att allt suger nu...
jag går hos en fysioterapeut nu, har haft en träff, ska dit igen om en vecka.
kan någon förklara för mig vad bipolär är och är det vanligt att man ahr det om man har add?
Ja! Jag har äntligen fått tid till psykologen! :)
Jag ställdes i kö i november efter att överläkaren misstänkte ADD. Nu är jag alltså kallad till psykologen om en vecka, hoppas att dom startar utredningen då eller kan det vara ÄNNU ett bedömningssamtal?
Jag vet ju att dom sa att jag skulle prioriteras, så borde vara så att utredningen startar då... Fy fan vad skönt!