Inlägg från: Anonym (struktureratkaos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (struktureratkaos)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej på er!

Jag är en kvinna på 33 år som är under utredning just nu. Jag väntar på attt läkaren ska sammanställa resultaten och delge mig vad det gav.

Jag är gift har 3 barn varav ett har adhd och de andra två är  osäkert i dagsläget.
    Jag kände igen mig själv i alla böcker och kurser jag gått/läst om adhd fast tror jag har add.

Hoppsan nu blev det lite flummigt...

Jag har iaf svårt att strukturera upp vardagliga saker som städning, matlagning (blir lika förvånad varje dag när det är dags att göra mat*s*)
    Har svårt att slutföra saker men påbörjar mycket= blir mycket påbörjat och lite slutfört...
    kan börja laga mat för att sedan glömma bort riset och vika tvätt ist. Och rätt som det är så dammsuger jag fast jag skulle dukat...hmm ja antingen är jag sinnesförvirrad eller så är jag som jag är:)

Det får vi se om ett par veckor.
    Från det att jag ringde så tog det 2 veckor innan jag var där första gången.

mammamia78 skrev 2012-02-09 08:37:31 följande:
    Någon som känner till någon bra tråd/grupp här på familjeliv eller kanske facebook för föräldrar till BARN med ADHD/ADD?? Vore kul/skönt o komma i kontakt med andra i liknande situaton och få vädra lite med de som vet hur det är oavsett man har fått diagnos på barnet eller om det ska göras en.

Sj har jag en dotter på 7 år som väntar på utredning nu för att få diagnosen ADHD, hon är otroligt hyperaktiv och en riktig vilding det har hon iofs alltid varit men nu börjar man fatta varför. Hon är otroligt begåvad och duktig, inga inlärningssvårigheter bara svårt o koncentrera sig och sitta stilla.

Jag behöver lära mig mer också om vad som är pga ADHD:n och vad som är vanligt trots hos barn typ. Ensamstående är jag och har varit sedan hon var 1,5 och jag ska själv också utredas för ADHD. Så vi har haft det rätt slitigt under åren innan det började uppdagas och man började förstå lite VARFÖR vissa saker var som de var.

ADHD-mammor rusar vidare i mot och medvind

Anonym skrev 2012-04-01 12:55:52 följande:
    Ni med ADD som medicinerar hur har ni blivit på medicinen? Vilken skillnad märks mest från innan medicineringen?

Är så less på o må som jag mår och intressant och höra om man kan förvänta sig någon förbättring av mediciner (jag vet att alla reagerar olika men ändå).

Jag fick tvinga mig själv idag o plocka ihop här hemma för det var kaos men jag gör bara det ytliga borde torka golven och städa mer ordentligt men jag orkar helt enkelt inte. Efter det jag gjorde idag är jag helt slutkörd och irriterad och behöver bara stänga in mig för mig själv en stund.

Jag kan inte ha det såhär... väntar på o höra om jag kan få medicinera i avvaktan på diagnos eller få den avklarad så snart som möjligt. Har nästa tid om 16 dagar hos psykologen men hoppas höra något innan dess, lr iaf att få förbereda lite inför att börja medicinera, han sa att jag kanske kunde gå o ta prover osv... men han har sagt en jävla massa de senaste tre gångerna och inte ett skit av det har hänt ändå.
    Jag skrattade när de erbjöd medecin, men gick med på att prova för att en av biverkningarna var vikt nedgångSkäms.
    Nu undrar jag hur jag kunde tro att jag klarade mig utan;)  Jag har mer struktur på mig själv som till följd blir struktur för barnen. Jag planerar luncher och middagar med lite bättre framförhållning än 10 min, har koll på att man äter varje dag samma tider och bör handla så man har sakerna hemma.

Plockar undan mer effektivt och slutför det jag på börjat.

Blir ruskigt irriterad när någon försöker bossa mig bra eller dåligt ingen aning:)
    Tillalamm skrev 2012-05-31 20:04:50 följande:
    Har en fråga till er som har Strattera - har ni fått någon effekt och hur ser den effekten ut?

Har precis börjat ta den på låg dos och hoppas på att den ska göra mig lugnare.
    Stratteran gör för mig att jag kan koppla ihop trådarna och fokusera på en sak i taget och inte tappa tråden så lätt av yttre stimuli.
    Tyvärr har jag fått mer berg och dal bane humör:/ Har add.
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen