Inlägg från: Anonym (på utredning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (på utredning)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej, hoppas jag kan få vara med här och ni kanske kan svara på detta?

Jag är 25år på måndag och har gått hos olika psykologer sen ca 10 år tillbaka. 
    Skall göra adhd utredning nu, har tid på tisdag. (så jag hinner fylla 25) har aldrig lyckats behålla ett jobb varit sjuksjruven pga ångest 6-9gånger (tappat räkningen) och lider av kronisk deprison som jag äter citalopram för. 
    Jag har Folksam och någon extra försäkring på den som jag betalar. Men om jag får en en stämpel (äntligen!) är det för sent för jag är över 25 att få ut pengar då? har csn skullder men ingen utbildning, inte gått ur gymnasiet, och som sagt alltid blivit av med alla mina jobb.  Hur gör man anmälan bäst till försäkringen? Gör man det själv?  

• Anonym (på utredning)

Fortsätter blogga på om känslor och minnen och vad som händer i mitt huvud.. Eller försöker. läs gärna och hjälp mig reda ut mina tankar med en kommentar här eller i bloggen. Någon kanske känner lika dant?

thebestofjessica.blogspot.se/ 

• Anonym (på utredning)
    Anonym skrev 2012-11-13 23:48:39 följande:
    Stackars maken... han vill vara rar och hålla min hand och pilla lite i nacken på mig osv för o vara kärleksfull... jag får rysningar och blir förbannad istället, vill inte alls att han ska ta på mig just nu. Är trött, irriterad (pms) och orkar verkligen inte med nåt mys... för mig är det när JAG vill då ska det ske... typisk ADHD grej ;) men jag tycker inte om kel och kramar när jag inte alls är på humör för det, känns otroligt obehagligt. Svårt att förklara för honom att det inte alls har med honom att göra ju, det är ju bara mig... o nu när jag är så trött och grinig så blir det inte bättre.

Ska gå o krypa till kojs nu istället så kanske jag vaknar upp lite gladare, tveksamt dock m tanke på vilken häxa jag är såhär innan mens. ALLT irriterar mig... blir sur och pratar med väääldigt hög röst och så säger han ssschhh åt mig och det gör mig ännu mer förbannad för jag ska fan inte vara tyst för att han säger det och det retar mig ännu mer det där förbaskade ljudet ssschhh usch.

Som sagt... stackars honom... han har det inte lätt med både mig och dottern som har ADHD. Och att få någon att förstå hur jobbigt närhet kan kännas ibland är inte lätt.
    Frågan är hur man skall få dom att förstå utan att såra? jag är mer tvärt om, vill ha närhet hela tiden för att veta att jag duger. Vilket ju blir jobbigt med. Har du försökt förklara?
  • Anonym (på utredning)

Jag bara började spinna vidare på detta med kramar/mys/sex..
    Jag har ju ADHD och troligen borderline..

Och jag kan nog vara väldigt jobbigt just med närhet.. För jag vill hela tiden ha bekräftelse via sms eller tal och pussar och kramar.. Bara för att veta han vill ha mig.. (och ingen ha av sina 100ex)
    Sen kan jag nog tyvärr vara rätt på med, jag vill ju hålla honom nöjd.. Jag njuter tex nästan aldrig av sex så där, utan mest något jag har.. Men jag vet att jag ibland kan gå på för mycket. Alltid avsluta allt med sex, så han inte tröttnar.. Men han måste ju tycka jag är jätte jobbig.. Helst vill jag ju bara vara "lagom" men hur är man "lagom" när man är helt hyper och deprimerad?  

Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen