Inlägg från: Tess1985 |Visa alla inlägg
  • Tess1985

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej har Inte följt tråden Men hoppas på att komma in här.
    Jag är en tjej på 28år född 85.

Jag har två barn (söner) en man en hund och en katt.Vi bor söder om Sundsvall där vi hyr ett hus.

Jag fick min diagnos för ca 6månader sen efter att ha stått i kö jätte länge.
    Ser det positivt för då vet JAG varför jag har känt mig aannorlunda

Jag har även hypotyreos och misstänkt myalgi.

Mvh Terese

• Tess1985

Jag råkade bli anonym i några inlägg ovan men det e jag som är ny med adhd och hypotyreås

• Tess1985
    Anonym skrev 2014-09-07 19:43:55 följande:
    Mobbad har jag oxå varit det sätter sina spår men efter ett tag så stärker det en som människa.

Ring å kolla vart du står i kön å tjata lite det gjorde jag efter 6månader då började jag ringa lite då och då..
    detta är jag
  • Tess1985
    Anonym skrev 2014-09-09 11:03:04 följande:
    Har en ganska förstående man som är lugn å trygg i sig så han hjälper mig mycket så jag får ner fötterna på jorden. Visst kan jag bli sur och så men får jag bara vara lite ifred å tänka på att det faktist inte går så brukar det lösa sig.

Vi har tå barn oxå en hund som oxå håller mig på jorden för blir jag stressad å irriterad på en promenad så är hon det oxå vi hjälper varandra så har vi en katt
    Detta är jag
  • Tess1985

Mitt största problem är hemmet jag är rastlös invändigt och jag ser att det behöver städas MEN jag kommer mig inte för att göra det. Jag har ju problem med smärta i kroppen troligen kronisk men det håller på att kollas. Så jag måste ju sätta mig ner i mellan varven men sätter jag mig så kommer jag inte upp igen.
    Får ingen bra enkel rutin på det hela så hur löser man det?
    Listor funkar inte min man drar det största lasset men jag vill vara delaktig jag med så hur kommer man sig för att städa inte bara dammsuga utan nu menar jag damma och så alltså storstäda då jag jobbar mycket mindre än han hur gör jag då jag har all tid i världen

• Tess1985

Hej Hoppas alla haft en bra helg.
    Min har varit hyffsad. Jag skulle ha jobbat i dag men vakna med huvudvärk och värk i kroppen så jag ringde mig sjuk = Dåligt samvete. :/

Ja värk i kroppen har jag ju varje dag men ingen läkare tar mig på alvar började få rygg värk runt 15-16 men inget allvarligt då men med åren har denna värk blivit värre och i dag har jag ont ÖVERALLT, alltid varit ganska känslig om nån råkat peta på armen eller så.

nu skall jag till läkaren den 23sep tror jag det var och hoppas på hjälp orkar ej ha ont dagligen.

När jag var hos läkaren för ca 3v sen så misstänktes myalgi MEN sänkan var ju bra så nu fick jag ringa själv IGEN å be om en ny tid. Jag sa att jag orkar ej mer nu får ni fan reda ut detta bara för att sänkan var bra betyder inte det att jag inte har ont i kroppen.

Har ju hypotyreos oxå jaja nån gång får jag väll hjälp

• Tess1985
    HäckHäxan skrev 2014-09-15 11:07:23 följande:
    För mig är det ingen skillnad heller.
    Nä som jag skrev ovan den enda biverkningen jag känner av är avsaknaden på hungerskänslor
  • Tess1985

Ja natt jobb är då inget gör mig då jag knapt sover 4h och sen vaken resten av dagen å ut å jobba natt igen. Hopplöst.
    Dessutom hade jag en dålig jobb natt eftersom jag  har värk plus förkyld och ja.
    Men men ut i natt igen bara weee vad jag känner mig manad typ NOT

• Tess1985
    SisterNoMercy skrev 2014-09-16 16:35:57 följande:

Nu var jag på psykiatrin i morse och hon ställde bara massa frågor och jag fick bara fylla i en uppskattningsblankett om min depression. Det värsta var nog att hon började prata om dagrehabilitering för att jag inte ska bli instängd hemma av min ångest. Ännu en gång tvingas jag förklara att så är inte fallet, jag är ute nästan varje dag för att inte bli instängd av ångesten och då börjar hon prata om försäkringskassan och att de kanske undrar om jag orkar att göra saker varför jag då inte orkar jobba. Men det är ju två helt skilda saker. Plus att det där med att vara ute och göra saker som gör en glad funkar ju inte heller i längden tydligen eftersom jag fortfarande mår jättedåligt. 

Så det kändes verkligen skitirriterande när hon började prata om olika rehabiliteringsprogram för att "komma tillbaka till livet" när jag inte ens är nånstans på bättringsvägen från min depression.
    Sen var det ju inte riktigt därför jag var där heller för att prata om det. Hon skulle ju utreda om jag hade ADHD/ADD. 

Nåja, nu blir det väntan på svar... Denna eviga jävla väntan :( 

Ja det är en evig väntan MEN Man kan vara besvärlig å ringa då och då för att kolla hur det går å så.. Man måste ligga på och vara ihärdig när det kommer till sjukvården
  • Tess1985
    SisterNoMercy skrev 2014-09-17 19:33:06 följande:
    Så extremt störande att det ska behöva vara så. sen har jag märkt att det verkar som att alla förväntar sig att man ska arbeta trots att man är sjuk. Upptäckte dessutom när jag kom hem och tittade på kallelsepappret att jag hon jag träffade på psykmottagningen var arbetsterapeut... Undrar om jag träffade rätt person
    Ring å prata med dem å kräv svar
  • Tess1985
    fluu skrev 2014-09-18 17:47:07 följande:

Skrattande

Gillar tröjan har själv en ADHD mössa :P
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen