SisterNoMercy skrev 2014-09-16 16:35:57 följande:
Nu var jag på psykiatrin i morse och hon ställde bara massa frågor och jag fick bara fylla i en uppskattningsblankett om min depression. Det värsta var nog att hon började prata om dagrehabilitering för att jag inte ska bli instängd hemma av min ångest. Ännu en gång tvingas jag förklara att så är inte fallet, jag är ute nästan varje dag för att inte bli instängd av ångesten och då börjar hon prata om försäkringskassan och att de kanske undrar om jag orkar att göra saker varför jag då inte orkar jobba. Men det är ju två helt skilda saker. Plus att det där med att vara ute och göra saker som gör en glad funkar ju inte heller i längden tydligen eftersom jag fortfarande mår jättedåligt.
Så det kändes verkligen skitirriterande när hon började prata om olika rehabiliteringsprogram för att "komma tillbaka till livet" när jag inte ens är nånstans på bättringsvägen från min depression.
Sen var det ju inte riktigt därför jag var där heller för att prata om det. Hon skulle ju utreda om jag hade ADHD/ADD.
Nåja, nu blir det väntan på svar... Denna eviga jävla väntan :(
Ja det är en evig väntan MEN Man kan vara besvärlig å ringa då och då för att kolla hur det går å så.. Man måste ligga på och vara ihärdig när det kommer till sjukvården