HäckHäxan skrev 2014-09-09 15:31:23 följande:
Ibland tror jag det är en fördel för mig att vara singel, alltså jag slipper stressen över att någon annan skall bo i mitt då och då fullständiga kaos som tydligen kallas hem hos andra Det är ju liksom bara jag som stör mig på röran och bara jag som skapat den och får ta tag i den. Nåja dottern bor ju här också, men hon är ju liksom härdad från start. Så jag behöver ju inte känna att jag belastar andra.
Ibland flyter det och ibland flyter det inte alls. Det som jag är usel på att att få ihop middag, alltså planera och hålla planen, glömmer ta ut köttet ur frysen osv hela hela tiden, när jag lagat så glömmer jag ta vara på den och får slänga massor. Det är en av de saker jag mår dåligt av, för jag tycker innerst inne man skall respektera att man har mat, slipper svälta och ta tillvara på saker. Det krockar dock ofta med mitt handikapp. Så matlagning/ middag har blivit ett stressmoment för mig, något stort och svårt som ett gigantiskt jävla berg som jag väldigt sällan tar mig över.
Hängde ett tag i en städ tråd här inne, guld värt tyckte jag. Under en period där fick jag ihop mycket saker jävligt bra Men som sagt allt går i perioder.
Ja, när jag bodde själv, utan barn, så var det liksom inga problem att leva i ett kaos, att inte laga ordentligt mat o.s.v
Det var när sonen kom som allt bara kraschade. Var värst när han var lill liten och jag var hemma, funkade liiite bättre när jag började jobba, då kom jag iaf ut.
Precis som du har jag jättesvårt för det här med matlagning, handling, att inte kasta massa mat. Jag får sån ångest över det.
Ångest över att göra av med massa pengar på mat som man bara slänger bort.
Sambon jag har är en fantastisk människa och det gör så ont i mig att jag ibland behandlar han så illa när han gör allt för mig och är så förstående.
Jag försöker, eller försökte, att ibland göra nått åt saker, ta tag i grejer eller att bara för den sakens skull göra nått roligt, men det slutar med att jag aldrig gör det färdigt. Så det har blivit att jag gör så lite som möjligt för att kunna hantera mig själv. Jag har världens tidsångest och har jättesvårt att fara och göra saker, hälsa på folk o.s.v. Har ingen ordning på pojkens grejer, på hans urvuxna kläder, på saker som ligger i källarförrådet. Gaah, typ allt :p hah..
Nu gnäller jag mest men jag behöver väl vräka ur mig antar jag.
En annan sak är ju att jag känner att mina problem är något som andra skulle tycka var så löjligt att jag ofta förminskar dom när jag ska prata om det.
Som nu när jag måste ringa förskolechefen och fråga hur jag ska göra för att söka om mer tid än 15h på förskolan pga av min adhd, så drar jag mig som fan för att ringa, för jag är rädd vad hon ska tänka/säga. Typ, om jag inte kan ta hand om det barn jag har nu, varför skaffar jag fler då för?