ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Hej,
har länge tänkt att kolla efter en tråd liknande denna. Någon här kanske kan hjälpa mig i mina funderingar.
Jag lever med en sambo som har ADD. Ingenting är fastställt hos läkare men både han och jag är 100% säkra. Allt man läser stämmer klockrent in på honom. Jag har väl egentligen två syften med att skriva här. Dels att få stöd men också svar.
Jag har ju velat att han ska gå iväg för att få en utredning. För att han ska kunna få medicin (om man får det för add?) och för att lära sig hur han ska leva helt enkelt. Jag har insett att jag kommer alltid få dra största lasset här hemma vad gäller hushållsarbete men att tömma diskmaskinen kan ta 3 dagar för honom innan han gör! Det är det jag menar att han kanske kan få hjälp att lära sig, HUR han ska tänka och planera för att faktiskt tömma maskinen när den är färdig.
Hans anledning varför han inte vill göra en utredning är att han tror det kan vara en last för honom i framtida jobbsökanden. Han har ju en dröm om att bli polis. Kan det stämma?
Ni som fått hjälp med add, eller lever med någon som fått, hur har det förändrat eran tillvaro? Bättre, sämre?
Sen var det ju det här med stöd.. Kan känna ibland att jag skulle vilja ha någon att prata med som förstår min frustration och att det kan bli ganska jobbigt att leva med någon som har add. Vi kanske kan stötta varandra?