ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Kan ni 2-3 personer INTE skriva eran privata via ett brev???
Det underlättar för de andra hänga med.

Är du intresserad ,så hör gärna av dig.

INte alltid uppskatta av omgivningen iaf.

Nu blir det såhär tuuusen inlägg från mig, sorry för det!
Måste bara säga att jag flyttade igår. Lilla adhd-mamman hade inte packat klart. Hon trodde att det bara var lite småplock kvar som hon kunde hinna få ihop lite snabbt under morgonen. Hennes aspergersyster påpekade kvällen innan att hon aldrig skulle hinna klart och att hon var liiite för optimistisk men hon vägrade lyssna.
Dagen för flytten fick lilla adhd-mamman inte tag på någon av de som skulle hjälpa till med flytten. Hon ringde bara en gång till varje människa, för hon ogillar att vara den där jobbiga människan som ringer tretusen gånger och verkar allmänt tjatig.
Hon fick panik och tjöt som en liten unge och blev tröstad av sin LILLAsyster. Aspergerbrorsan dök upp och frågade vad lilla adhd-systern gjorde gjorde (jag grät, hehe) och hon svarade att hon var orolig för flytten, då svarade aspergerbrorsan "Okej, har du CS på datorn??" och adhd-systern tyckte han var sådär aspergrigt söt och började skratta och gav honom en kram och asperger-brorsan frågade fundersamt "vad gör du?", "Jag kramar dig" svarade lilla adhd-mamman och han sa "okej" sen gick han
Ååå jag älskar min bror! Finaste killen 
Vilket flumm detta blev då, det visade sig sedan att det fanns en bra anledning till att jag inte fick tag på någon och alla som skulle hjälpa mig dök upp precis i tid
Den ena med trasig mobil, den andra med ljudlöst läge och så vidare. Flytten gick galant och nu återstår bara städning av den gamla lägenheten. WOHOO!
Var för övrigt uppe sent för att få så mycket som möjligt i ordning i min nya lägenhet och det börjar se ut som ett hem nu, men idag är jag trött och har suttit i soffan sedan jag vaknade. Mina barn kommer snart tillbaks efter en pappahelg och jag längtar efter att få visa dem sina nya rum

Men kläder är nog det enda jag faktiskt försöker passa in med. Klär mig moderiktigt och sådär. En försvarsmekanism kanske, för att jag är så udda annars 
Oj oj här händer det saker! Vad roligt att det är så många som skriver här nu 
Jag har variit lite off på sista tiden! Flyttade - inredde - glömde
Nu blev jag plötsligt påmind om familjelivs existens när jag inte hade något att göra på datorn... Hur kunde jag glömma det bästa?
Spännande att läsa om alla era städningsstrategier. Jag har ordnat en liten datahörna i köket för att jag ska kunna hålla koll på diskbänken så att den inte växer sig FÖR hög. Det funkar faktiskt hittils! Känner mig dock lite orolig för att det ska "gå över" som allting annat som går bra. Jag brukar vara superduktig några veckor när jag hittat en ny strategi, sen går det nerför igen.
Börjar blir riktigt fint i vissar delar av hemmet, kolla gärna lite av mina inredningsbilder på min blogg boxofsecrets.blogg.se
Det roliga är att det egentligen ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig här, men jag städar undan JUST på den lilla plats jag tänker fotografera, så verkar jag superordningssam och duktig
adhdkvinnor-länken var ju underbar!! HAHA! Tack för dagens första SMILE Häckis! 
Tänker dela med mig av en dikt jag skrev för ett tag sedan. Det handlar om kampen om att räcka till och vara "lika bra som alla andra". Våra ideal och hur vi styr varandra in dessa samt alla val vi ställs inför och förväntas välja rätt, vad det nu är?
Det är så svårt att välja rätt, att alltid veta vad man vill
När verklighetens jäkt hindrar dig från att nånsin stanna till
Pausa en minut och spola tillbaks det som inte blev så bra
Och alla andra vet så mycket bättre om vad du borde och ska
De tisslar och tasslar, tänk så mycket du gör fel
För alla andra vet ju bättre även om du vet en del
Det är svårt att vara liten i en värld som är så stor
Och alla människor omkring dig aldrig vandrat i dina skor
När allting du gör kräver en förklaring
Tänk om alla skötte sitt, vilken tidsbesparing
Vad mycket vi skulle orka och vad enkelt att existera
När vi slipper lägga tid på att vara bäst och briljera!