Inlägg från: SisterNoMercy |Visa alla inlägg
  • SisterNoMercy

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

jag och mina små skrev 2014-10-07 18:45:07 följande:

Vi fastnar på detaljer ja.

Jag vet inte hur många som stör sig på att jag alltid fastnar i andra saker om jag ska berätta något. Antingen att jag måste dra alla detaljer eller att nånting händer runt omkring mig som jag lägger märke till.
  • SisterNoMercy

Imorgon påbörjar jag min utredning... Är som de flesta härinne livrädd att de inte ska hitta något! 
    Att det inte är något fel på mig... 

Det finns i stort sett bara en person i min familj, släkt, vänner som förstår mig och som hela tiden säger att "nu kickade adhd igång"... Och det är min pojkvän.
    Han är den enda som kan se detta på mig!

• SisterNoMercy
    Anonym (Lisaflisa) skrev 2014-12-01 10:38:38 följande:
    Jag förstår precis hur du känner! Jag väntar fortfarande på min kallelse. Vet också hur viktigt det är att ha någon som verkligen förstår för det underlättar när man inte behöver förklarar hela tiden. Ibland blir jag också bemött med misstänksamhet och misstro. Det är jobbigt. Det är så viktigt att det informeras om ADHD/ADD till allmänheten. Finns så många fördomar mot allt som har med psyket att göra. Jag hoppas att allt går bra. Berätta gärna hur det gick.
    Precis! Därför hade jag faktiskt redan förberett att skriva ner alla mina symptom så hon kunde kopiera dem och ha med på den kommande konferensen om mitt fall. Det underlättade väldigt för mig eftersom jag alltid har såna problem att förklara mina symptom... Eller ja, komma ihåg dem :P

Det blev resultatet, invänta kallelse och medicinering av puckopiller under tiden..
  • SisterNoMercy
    Anonym (Lisaflisa) skrev 2014-12-02 07:37:20 följande:
    Hi hi, puckopiller. Det var ett nytt och roligt ord för mig. Tack för att du fick mig att dra på munnen! 
    En kär vän som använder ordet "puckopiller", jag tycker det låter mycket bättre än antidepp :P
  • SisterNoMercy
    Anonym (Lisaflisa) skrev 2014-12-04 11:31:04 följande:

Anropar SisterNoMercy ! Hur har det gått?

Tja, som det lät på läkaren så kommer jag få komma dit om ett halvår ungefär... Känns skit faktiskt, men vad gör man! :(
  • SisterNoMercy

Jag vet inte om det är adhd/add som spökar, men jag kan få såna fruktansvärda aggressionsutbrott där jag kastar och slår sönder saker omkring mig...

Någon mer som har detta problem eller är jag bara väldigt aggressiv?

• SisterNoMercy
    Anonym (nämp!) skrev 2014-12-05 21:47:59 följande:
    Jag är rätt bra på att inte sätta mig i situationer så jag inte blir så arg. Jag går min väg. Och blir jag helt tokförbannad så går jag typ och slår ashårt på kuddar och madrasser.
    För mig handlar det inte om situationer... Jag blir förbannad bara sådär och sen är inredningen i fara :P
  • SisterNoMercy
    Anonym (Lisaflisa) skrev 2014-12-05 21:49:40 följande:
    Åh, jag trodde att du hade fått grönt ljus för din utredning och att det var på den du skulle. Nu förstår jag att du har varit på ett samtal för att reda ut om du ska få en utredning. Har jag förstått dig rätt nu? Förstår att du är besviken. Jag har haft mitt utredningssamtal och psykologen sa att hon inte trodde att det var någon tvekan om att jag kommer att få en utredning men att det tar tid innan de kallar en, ca 5 månader där jag bor. Du får försöka hålla ut så gott du kan. Saker och ting är ju ändå på gång. Ledsen för din skull och skickar en uppmuntran-kram.
    Nope, ännu mer väntetid! :( Fick redan vänta 2,5 månad på att få en läkartid från  och med den tiden jag sökte... 

Jag frågade henne hur lång tid det kunde ta innan utredningen isåfall skulle börja och då sa hon att tidigare har det tagit ca 8 månader... men nu blir det nog kortare tid... Så jag antar att det blir väl om ca 6 månader... SUCK!

Tack ska du ha!
    Stor kram!
  • SisterNoMercy
    Anonym (Lisaflisa) skrev 2014-12-06 09:51:37 följande:
    Om jag tänker efter så har jag nog också haft sådana känslor men mina möbler har aldrig varit i fara. Men jag har då haft lust att förstöra något, som att hälla sirap i soffan eller ha sönder något som jag tycker om. Vad bra att du tog upp det! Men det är kanske så att vi som har det jobbigt med vår ADHD/ADD helt enkelt reagerar så för att vi blir så frustrerade. Jag har läst någonstans att vrede man känner utan anledning kan bero på att man blir förtvivlad för att man känner sig maktlös. Nu är jag inte psykolog så jag kan ju inte veta, men jag tror att min ilska kommer av känslan av frustration. Något måste ut! Ha inte sönder dina möbler! Det blir så dyrt att köpa nytt. Unna dig något kul för pengarna istället . Jag driver inte med dig, tänker bara att ibland kan det hjälpa att skoja lite för att få distans till sig själv. Det brukar funka för mig. Hoppas att du får en bra helg. Stor kram till dig också.
    Jo, det har du helt rätt i! Och det pratar jag med min terapeut om också för att bli av med den här obefogade ilskan.

Jag har problem att ge mig ut och handla, särskilt en lördag! Det är för mycket folk och jag kan inte filtrera bort dem vilket bidrar till att de drar fruktansvärt mycket energi av mig vilket såklart gör mig trött och frustrerad... :(

Detsamma!
    KRAM!
  • SisterNoMercy

Jag väntar fortfarande på utredning... Mitt fall togs upp i början av december så jag gissar att det är väl i juli kanske det kan börja, om jag har tur...

Härligt att höra att vissa av er andra har kommit igång i alla fall, hoppas ni kan få en lösning!

Många kramar!

• SisterNoMercy
    Anonym (Lisaflisa) skrev 2015-02-25 17:42:13 följande:
    Heja, heja! Håll ut! Du får passa på att njuta så gott du kan av våren och sommaren i väntan på din utredning. Tack för dina uppmuntrande ord. Kram.
    Ja, jag får göra det. Tackar min fantastiska terapeut som hjälper mig mer än väl i de svåra situationerna :D
  • SisterNoMercy

Har upptäckt sidor hos min pojkvän det senaste 1,5 året som nu kan relateras till ADHD/ADD.... Och jag har ju också det... Så jag kan säga att här har vi två stycken som bråkar allt för ofta :(

Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen