Snäckan84 skrev 2012-01-10 20:09:06 följande:
Tack fär att du orkade svara på mitt långa inlägg :) Vända ryggen till henne helt hade jag inte tänkt i och för sig tan finnas där den dagen hon vill ta i mot hjälp. Tyvärr så kommer nog den dagen dröja då det åter igen hände en insedent som har gjort att hon inte vill veta av oss samt stuckigt från stan.
Allt hände nu i kväll då hon ville åka till grannstaden och komma tillbaka i morgon, hon ville då att min mamma skulle köra henne men hon sa nej och blev väldigt arg och i frågasatte hur hon tänkte då hon hade lovat att inte sticka mera.
Min syster blev arg och skrek att hon tänkte sticka ändå och sprang upp till sig.
Hon hade tagit hennes sambos mobil då hon söp bort sin i helgen och när hon kom upp ville han ha tillbaka den då han va rädd att hon skulle sticka till sina "nya" vänner. Vi fick reda på här om dagen att hon har börjat umgås med knakarna i grannstaden.
Hon blev arg och började slå honom framför deras son.
Han försvarade sig och de eskalerade i ett "mindre" slagsmål....
Hon springer ner till min mamma och skriker om att hon har blivit misshandlad.
Min mamma blev helt chockad och förstår inte vad som har hänt förrän hon lugnar ner sig och förklarar hur allt har gått till.
Min mamma går sedan upp till hennes sambo för att se om allt min syster sa stämmde men lägenheten är tom, han har tagit sonen och hunden och stuckigt.
Efter ca 30 minuter kommer han tillbaka och min syster springer ut och börja skrika på honom och han skriker tillbaka.
Hon säger att han är ett svin och han säger att han inte har slagit henne utan enbart försvarade sig och hon skriker sen att det inte spelar någon roll för hon är tjej.
Sen går hon iväg och hennes sambo står kvar med deras son.
Han går och pratar med min mamma och säger jag bara försvarade mig och då ser hon att han har en bula vid tinningen, då kommer det fram att hon har slagit en flaska i huvudet på honom!
Ja efter mycket om och men för min mamma tag i min syster som fortfarande har hans telefon och hon säger att hon ska sticka och kommer hem i morgon.
Min mamma går upp till deras lägenhet och ska hjälpa till att sräda upp och märker att hon har tagit med alla hennes tabletter (conzerta)
Hon ringer igen men min syster säger bara att hon inte har med något att göra.
Hennes sambo är nu hemma i lägenheten med deras son och försöker fungera normalt och min syster vandrar på stan och försöker fixa skjus och vill att min mamma ska skjusa henne men hon säger nej.
Hon försöker få min syster till att komma hem och att de ska sätta sig ner och göra slut ordentligt och bestämma vem som ska åka från lägenheten.
Vi har fått reda på att min syster har en annan kille vid sidan om (en så länge bara ryktern) men de är inget som förvånar mig och om ryktert är sant är de en knakare hon har ihop det med.
Nu har jag ringt hennes sambo och erbjudit honom att vi kan hämta honom i morgon så få han och sonen få sova här en natt och han få en chans att prata lite.
Men om de är som min syster säger ska hon komma hem i morgon vid 11.30 och min mamma har talat om för henne om hon nu inte gör de så ringer hon både soc och psyk och berätta allt.
Så nu är allt bara kaos.....
Maj Gawd vilken röra.. Puh. =( Vet inte alls vad jag ska säga. Är ni säkra på att det bara är ADD hon har?