• lis07

Lucia på dagis - klädhjälp!

Luciafirande på dagis. Har en flicka på 2,5 år. Vet inte om jag ska köpa lucialinne eller tomteklänning. Ni med barn Har era 2,5 åringar accepterat lucialinne?
     Vad tror ni?

tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Lucia på dagis - klädhjälp!
  • Chipotle

Frågade henne vad hon själv vill ha? Vi kör på pepparkaksklänning i år! Glad

• RosaNapp

Vad vill hon vara?
    I den åldern har mina barn haft byxor, dvs pepparkaksgubbar har dom varit. Ingen har velat vara tomte.
    Min 3½-åring ska i år vara tärna.

• Betty Boop

Det du köper i år lär ju inte passa nästa år... Kanske smartare att köpa en tomte- eller pepparkaksklänning för den kan hon ju använda igen på te.x julafton eller någom glöggfest. Ett lucialinne används ju bara EN gång.

• IsDimma

Sötare att vara tomte tycker jag men fråga henne vad hon vill vara - det är ju det enda som räknas. På mitt jobb har tvååringarna väldigt bestämda åsikter om vad dom vill vara (dom flesta iaf).

• Anne69

Vi kör lucialinne.....men hon har en storasyster o skulle nog aldrig acceptera att ha annan utstyrsel än syrran. Så vi kör hela kittet: linne, luciakrona och tärnljus.....x 2 alltså.

• Alexi

Jag fattar inte, hur kan tvååringar i allmänhet ha en åsikt? Är min tvååring så himla sen med tal och mognad, hon har ingen aning om att det är lucia, vad lucia är och ännu mindre om vilka kläder hon ska ha och pratar ju väldigt lite så hon skulle inte kunna uttrycka en åsikt även om hon hade en...

För övrigt, någon som vet, hur mycket större storlek på lucialinne (ja, hon ska ha lucialinne, vi har enväldigt valt detta...) för att det ska funka över ytterkläderna?

• Chipotle
    Alexi skrev 2010-12-07 20:28:57 följande:
    Jag fattar inte, hur kan tvååringar i allmänhet ha en åsikt? Är min tvååring så himla sen med tal och mognad, hon har ingen aning om att det är lucia, vad lucia är och ännu mindre om vilka kläder hon ska ha och pratar ju väldigt lite så hon skulle inte kunna uttrycka en åsikt även om hon hade en...

För övrigt, någon som vet, hur mycket större storlek på lucialinne (ja, hon ska ha lucialinne, vi har enväldigt valt detta...) för att det ska funka över ytterkläderna?
    Hmm nja min dotter vet heller inte vad lucia är eller vad det innebär, men nog skulle hon kunna välja outift om jag tog med henne till affären eller visade bilder på de olika alternativen. Nu är hon närmare 3 år men vid 2,5 hade hon också kunnat det.
  • Dixie

min dotter har varit lucia alla gånger på förskolan, hon har en mjuk luciakrona och lucianattlinnet köpte jag i en större storlek och har lagt upp det i början, sedan för varje år lagt ner det en liten bit - i år blir det lite för kort, men det används ju bara en gång, så det får vara så!

• Alexi
    Chipotle skrev 2010-12-07 20:44:28 följande:
    Hmm nja min dotter vet heller inte vad lucia är eller vad det innebär, men nog skulle hon kunna välja outift om jag tog med henne till affären eller visade bilder på de olika alternativen. Nu är hon närmare 3 år men vid 2,5 hade hon också kunnat det.
    Ja, min dotter blev två igår så det kanske är stor skillnad på hur nära tre år de är, men när folk pratar om tvååringar tänker jag ju oftast att de är lika gamla som min dotter.
Svar på tråden Lucia på dagis - klädhjälp!