• Anonym (quinna)

Lätta på trycket?

Ja, det uttrycket använder man ju för onani hos män. Undrar om det verkligen är det som händer, känner ni bokstavligt ett tryck som måste släppas på? Som om ni ska sprängas om ni inte får spruta? Och vad händer då om ni inte får lätta på det där trycket? Berätta hur det funkar egentligen...

• Svar på tråden Lätta på trycket?
  • Anonym (p)

beror ju på men har det gått en vecka och frugan har "retats" under tiden så ja då känns det faktiskt, och om man inte "fixar det" så känns bollarna hårda till man gör det ... så för mig stämmer det !!

• Anonym (man 36)

pinsamt nog har jag aldrig, sedan jag blev könsmogen, lyckats vänta så länge att jag fått reda på vad som händer om man inte lättar på trycket.. För min del är det inget fysiskt tryck utan mer något pockande undermedvetet som gör att man förr eller senare hittar ett tillfälle Skrattande

• droppen25

Om det gått några dagar sen senast kan det kännas som ett tryck vid pungen.
    Inte så att jag tänker på det hela tiden men när jag väl har fått komma känner jag hur trycket släppt och jag känner mig lätt, glad och avslappnad.
    Jag har alltid trott att det har med hormoner att göra. 

• Anonym (koncentration)

Alltså om jag blir kåt, och är det länge utan att ha sex eller onanera, då kan det bli jobbigt. Även efter att sexlusten försvunnit. Timmar efter. Det finns liksom ett "kli" kvar. Fast man inte är kåt måste man bli av med det. Då får man onanera bara för att bli av med det, ungefär som att gå på toa för att man är väldigt kissnödig. Orgasmen man får när man onanerar utan att vara kåt är minimal, känns knappt, men "kli'et" försvinner, och jag kan koncentrera mig på annat. Så jag har lättat på trycket. Tråkigt som fan, men vad göra??? Önskar ju att man var kåt när man onanerade, men kåtheten kommer ibland vid fel tillfällen.

• MammaBecca

Ni killar är bra konstiga! ;)

Det där kliet kan man ju ha som kvinna också. Samt känslan av att behöva göra sig av det.
    Fast som tjej är det otroligt svårt att sätta sig in i det där med att ni skulle explodera, typ, om ni inte fick göra er av med det där trycket.

Fast jag känner ju en del som jobbar inom försvarsmakten och är på utlandstjänster. För dem är det ju i princip omöljigt att vara så privata att de kan onanera. De har sagt att de kan få utlösning i sömnen, men ingen av dem har upplevt den där känslan av att explodera. Jag tror att dem liksom stänger av den biten.
    Så det kanske är annorlunda för män som inte behöver stänga av... vad vet jag.

Som tjej kan man ju med lätthet gå ett halvår utan sex, utan att känna att man skall explodera. Fast det är ju när man har varit singel förstås.. nu när man är gift hade jag inte klarat mig särskilt länge utan sex.

Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • droppen25
    MammaBecca skrev 2010-12-10 17:55:36 följande:
    Ni killar är bra konstiga! ;)

Det där kliet kan man ju ha som kvinna också. Samt känslan av att behöva göra sig av det.
    Fast som tjej är det otroligt svårt att sätta sig in i det där med att ni skulle explodera, typ, om ni inte fick göra er av med det där trycket.

Fast jag känner ju en del som jobbar inom försvarsmakten och är på utlandstjänster. För dem är det ju i princip omöljigt att vara så privata att de kan onanera. De har sagt att de kan få utlösning i sömnen, men ingen av dem har upplevt den där känslan av att explodera. Jag tror att dem liksom stänger av den biten.
    Så det kanske är annorlunda för män som inte behöver stänga av... vad vet jag.

Som tjej kan man ju med lätthet gå ett halvår utan sex, utan att känna att man skall explodera. Fast det är ju när man har varit singel förstås.. nu när man är gift hade jag inte klarat mig särskilt länge utan sex.
    Det är inte så dramatiskt som det låter.  
    Det känns egentligen bara om man tänker på det.
    Tydligast blir det om man jämför känslan strax efter en utlösning med hur det kändes tidigare under dagen.

Vad som händer om jag går helt utan sex i ett halvår vet jag inte. Viss har jag varit utan flickvän i perioder men efter någon vecka har jag alltid tagit saken i egna händer Skäms
  • Anonym

Det kanske ska tilläggas att vi killar har en sak som sväller upp och gör sig påmind lite då och då. Nu spekulerar jag lite grann men jag inbillar mej att kvinnor har lite lättare att koppla bort sextankarna än vad vi män har.

Sen är de väl inte så att testiklarna blir sprängfyllda om man inte har utlösning regelbundet utan att lätta på trycker ska nog mer tolkas som att det är på det känslomässiga planet man behöver lätta på trycket. Man mår bra av att få orgasm och går det för lång tid kan man bli frustrerad och det kanske går ut över andra saker här i livet.

• Anonym (man 36)

Min personliga gissning är att det där med expolsioner och övertryck är något företagsamma ungdomar hittat på för att få komma till... men jag kan ha fel..

• Anonym (kille33)

Är jag utan utlösning i ca 2 veckor kan får jag skylla mig själv om jag får det i sömnen. Senast det hände var inte så länge sen. 

• Jockehehe

Man måste runka för att inte drömma om sex och komma i sömnen. Trappar man däremot ner borde det funka bättre. Men att ha sex varje dag i en månad och sen ha uppehåll på en vecka går inte

Svar på tråden Lätta på trycket?