• Anonym (quinna)

Lätta på trycket?

Ja, det uttrycket använder man ju för onani hos män. Undrar om det verkligen är det som händer, känner ni bokstavligt ett tryck som måste släppas på? Som om ni ska sprängas om ni inte får spruta? Och vad händer då om ni inte får lätta på det där trycket? Berätta hur det funkar egentligen...

• Svar på tråden Lätta på trycket?
  • redneck girl

kan ju kännas åt ett fruntimmer med....som att nu så kommer jag gnida mig mot en lyktstolpe om jag inte får ..............blir en känsla som är lite svår att förklara .

• Ludde

Visst är det så, och skulle man bli upphetsad blir ju raketen startklar.

Ju längre man går och är riktigt kåt desto större volym (dock vattnigare) blir ju satsen. Blue balls kallas det.

Finns bara en sak som biter då... Lena Handén

• Anonym (Tjej28)

Även vi kvinnor behöver "lätta på trycket". Personligen klarar jag mig inte utan sex eller onani i mer än ett par dagar sen så börjar det kännas jobbigt. Kan inte konsentrera mig och blir lätt irriterad. När jag fått "lätta på trycket" så känner jag mig glad och avslappnad igen

• Anonym (koncentration)

Ja, förutom att "kli" uppstår om man inte haft sex på flera dagar, så kan man få "blue balls" om man varit extremt kåt utan att fått utlösning. Har inte haft "blue balls" på flera år, fick det ibland som tonåring. Tex en gång när en tjej ville att vi bara skulle kyssas och kramas en hel natt, inget sex. Var för blyg för att smyga iväg på toa för att runka, så vi låg vakna hela natten och kysstes. På morgonen hade jag så otroligt ont i kulorna att jag inte kunde stå upp ordentligt, och kåtheten var försvunnen pga all smärta. Så att "runka bort" smärtan var inte tal om. Smärtan satt i tills på kvällen, då den avtog så pass att jag kunde runka, och då försvann smärtan. Men orgasmen var ingen höjdare. Så visst kan det vara synd om män som inte får komma!

• Jockehehe

Hört mycket om det där med blueballs, och haft turen att aldrig uppleva det.

• Eriko3
    Anonym (quinna) skrev 2010-12-08 09:14:42 följande:

Ja, det uttrycket använder man ju för onani hos män. Undrar om det verkligen är det som händer, känner ni bokstavligt ett tryck som måste släppas på? Som om ni ska sprängas om ni inte får spruta? Och vad händer då om ni inte får lätta på det där trycket? Berätta hur det funkar egentligen...

Så klart när man blir kåt att man vill göra något åt det, är väl lika för tjejer. Nu har jag aldrig gått så länge, utan då har jag runkat av mig det värsta.
  • Anonym (kama sutra)

Men det där är ju bara bullshit och gamla amsagor (att det skulle vara skadligt för en man att inte få onanera/ha sex.)

Det finns munkar i Indien och folk som utövar tantriskt sex och inte kommer på tre år, och de är fullständigt friska. Men det som händer är att kroppen själv lättar på trycket under sömn till sist, om mannen utövar avhållsamhet.

Jag har ett ex som hade tränat sig att komma utan att spruta, så det finns många små tricks att lära sig för den som är verkligt intresserad av att kontrollera sin kropp och sitt nervsystem. Lika gärna som att lära sig gå i trans och dra ner hjärtfrekvensen kan man lära sig att kontrollera utlösningssignalerna.

• Anonym
    Anonym (kama sutra) skrev 2010-12-18 10:28:22 följande:
    Det finns munkar i Indien och folk som utövar tantriskt sex och inte kommer på tre år, och de är fullständigt friska.

Så bra för dom då. Att dom inte är sjuka menar jag. Att gå i trans känns väl inte heller helt lockande ärligt talat.
    Ha det gott.

• Anonym (man)

Går det lång tid kan man tillslut inte tänka på annat, det enda som snurrar i huvudet är nakna tjejer och man har sex med dem i huvudet. Bakifrån, frammifrån, analsex, oralsex, stående, liggande på bord, i duschen, i bilen... Spelar ingen roll var man är man ser nakna tjejer hela tiden! Man bara måste lätta på trycket för att kunna fokusera på annat igen, jobb och sånt

Kan bli sjukt pinsamt i duschen på gymet också!

• Anonym (Nej)

Uttrycket "lätta på trycket" har inte med onani eller sex att göra öht, utan med att man kissar.

• Anonym (sexdröm)

Om man inte får utlösning under en lång period är det inte ovanligt att man får en sädestömning i sömnen. Det har hänt mig flera gånger.

Svar på tråden Lätta på trycket?