• Emmiz81

Kärlek vid första ögonkastet?

Trodde aldrig detta kunde hända mig.. Jag blev verkligen kär vid första ögonkastet! Tro det eller ej..
    Såhär va det, lite sjuk historia men men
    I juli i år bröt jag upp med mitt ex efter ett rätt kasst förhållande i nästan 4 år, levde det glada singellivet å hade verkligen inga planer på att skaffa en kille.. tills den dan min prins dök upp..
    Min mamma började prata med en kille på internet, jaha kul för henne tyckte väl jag, dom pratade bara rent allmänt å livet å så, ingen flirt alls. tro inte det *ler*
    Sen en dag började jag, mamma å killen prata alla tre samtidigt på msn... Å herregud vilken trevlig kille det va då! Till slut addade jag honom själv på min msn lista å vi pratade å pratade å ju mer tiden gick kom vi på hur mycket vi hade gemensamt.
    Efter lite prat på msn gick vi över tilll telefonsamtal... Ååå oj oj oj va långa dom blev
    Ju mer tiden gick desto mer kom vi på att vi är verkligen ämnade åt varandra så vi bestämde att träffas. Han kom hem till mig & det bara va så rätt!
    Kär på en gång!
    Allt har gått så fort men jag VET verkligen att han är den enda för mig, han ska jag leva med resten av mitt liv.
    Vi sa redan efter en vecka att vi älskar varandra, inget konstigt med det.. Å nu ska vi flytta ihop.. Söker en större lägenhet..
    På söndag har vi varit tillsammans i 4 veckor å jag är verkligen LYCKLIG!!!
    Får tacka min mamma för detta som hänt

• Svar på tråden Kärlek vid första ögonkastet?
  • Juice

Så var det för mina föräldrar med. Eller ja, min mamma och styvpappa. De träffades på krogen en kväll för 20 år sen och han bjöd upp. Efter dansen sade min mamma ( alltså ca 10 min senare ) att honom ska jag gifta mig med.Det gjorde de ett år senare och de är fortfarande gifta och lyckliga

• Emmiz81

Åhh vad härligt det låter!
    Mmm jag vet oxå att detta e killen jag ska förlova mig med, gifta mig med & skaffa bran med!

• Wilja

Jag träffade en kille för snart 6 år sedan i en trappuppgång, som det vart kärlek vid första ögonkastet med, från bådas sida.

Idag är vi gifta

• Smajla

Vad härligt! Maken påstår att det var kärlek vid första ögonkastet för honom. För mig tog det lite längre tid men sen så

• Zweet

Jag fick en lyckokänsla i kroppen när jag såg min man uppenbara sig idörren på krogen. Sen den dagen är det han och jag för evigt!!

• nerina

Grattis!
    När jag träffade min sambo kändes det också helt rätt från första stund. Jag är så fruktansvärt kär och älskar honom mer för varje dag. Helt otroligt att två människor kan vara så rätt för varandra. Det är underbart att älska och att bli älskad tillbaka!
    Lycka till!

• Emmiz81

Tack
    Jaa jag trodde nog aldrig detta skulle hända mig... Herregud, ibland måste jag stanna upp å verkligen nypa mig i armen å se om det är på riktigt.

• tintilar

Samma sak hände mig för 2 månader sen - mao ligger jag 4 veckor före dig. Fast det var jag som började prata med honom (inte mamma) och vi ringdes några kvällar i rad - många timmars långa samtal. Jag gjorde slut med ex:et och dagen efter träffade jag nya - dock utan tankar på annat än vänskap änsålänge. Men han var precis rätt så det fick bli som det blev trots att jag just brutit upp från ett förhållande.

2 månader har gått, allt är bra och det känns som att vi har känt varann i en evighet. Ska skriva mig hos honom (flytta in officiellt) efter nyår och vem vet, kanske är det han som blir pappa åt mina (då våra) barn en dag..

Lycka till med killen - hoppas att han är den rätta!

• Monstermamman

Vad roligt att höra såna här solskenshistorier!
    Svägerskans föräldrar gjorde nåt liknande också. Dom träffades, blev gravida inom en par månader och gifte sej. Nu över 30 år senare så är dom fortfarande lyckligt gifta.

Lycka till med killen!

• MayaS

Visst är det underbart när man träffar den rätte?..

Min historia är likartad din... träffades på en chatt... inte för att vi sökte nån partner nån av oss... jag var nyskild så det var det sista jag tänkte på...

Han började ställa men massa korkade frågor.. typ frågesport... jag svara o tänkte vilket pucko.... med ett stort leende på läpparna...iaf.. vi började prata mer o mer på chatten som gick över till msn som gick över till telefon och bilder skickades fram o tillbaka.... jag blev kär över telefon utan att ens ha sett karlfan... hans personlighet var bara så.... så.... så alldeles underbar... med sjukare humor än mig... o humor betyder så oerhört mycket för mig.... iaf... vi bestämde oss för att träffas i Göteborg då han skulle dit på semester... jag åkte tåg o var så nervös och var nära att spy av nervositet.... såg honom genom tågfönstret där han stod o vänta på perrongen och jag var fast... tyckte han var sååååå fin där han stod... minst lika nervös som jag.... en snabb kram fick han o sen bokstavligt sprang jag till en taxi... *asg* oj va nervös jag var.... checka in på hotellet och sedan skulle vi ner till centrum för att ta en bit mat... han ville ta taxi men jag insisterade på att vi skulle gå... där var jag i mina nyinköpta svindyra skor.. hyfsat snyggt makead.... o vad händer?.. jo det börjar givetvis regna..*S* o jag som vanligtvis inte är en gnällig människa ... gnällde mest hela vägen om mina stackars skor som blev förstörda... han skratta bara åt mig och tyckte... men skyll inte på mig... jag ville ta taxi... Åhh.. vilka minnen... jaja tillbaka på centralen så gav jag upp.... jag sträckte ut armarna och sträckte upp ansiktet mot regnet och såg allmänt uppgiven ut...efter det så var jag lugn och vi varit ett par sedan dess....

Nu bor vi ihop i hans hemsamhälle och väntar barn...

Svar på tråden Kärlek vid första ögonkastet?