Inlägg från: Loreena |Visa alla inlägg
  • Loreena

Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?

Jag har också superkänslig hud! Jag använder IDs mineralfoundation på dagarna, tvättar bara bort sminket med vatten i ansiktet + ansiktstvätt/mild tvål runt ögonen för att få bort mascaran, smörjer sedan med Dr. Haushkas rosencreme, finns på hälsokost. Det funkar för mig!

• Loreena
    Loreena skrev 2010-12-16 18:09:45 följande:
    Jag har också superkänslig hud! Jag använder IDs mineralfoundation på dagarna, tvättar bara bort sminket med vatten i ansiktet + ansiktstvätt/mild tvål runt ögonen för att få bort mascaran, smörjer sedan med Dr. Haushkas rosencreme, finns på hälsokost. Det funkar för mig!
    Jag har Rosacea och har tidigare fått långtidsbehandling i låg dos med roaccutan av hudläkare, men behöver inte det längre.
  • Loreena
    Moi Je Joue skrev 2010-12-16 19:00:54 följande:
    roaccutan är väl ingen rosaceabehandling? har hört att det bara kan förvärra. min redan torra hud skulle skrumpna ihop och ramla av om jag provade det.
    jag blev erbjuden halvårsbehandling tetracyklin som jag avböjde, har inte så stora besvär och vill inte äta ab så länge om det inte är absolut nödvändigt.
    rosenkrämen fixar inte min hud eftersom den luktar så starkt, det verkar vara väldigt intressant vad man kan använda och inte.
    Roaccutan används i mkt låg dos i många andra länder mot rosacea. Jag fickockså tetracykliner först kombinerat med finacea, men fick stora problem med svampinfektioner av tetracyklinerna.
Svar på tråden Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?