• Lorre

Oroligt för hård mage när jag går upp på morgonen.

Hej

Jag undrar om det är någon annan som har hård mage när man går upp ifrån sängen på morgonen. Blir lite orolig för det, är det någon som känner igen sig själv. Är detta vanligt. Det vore jättesnällt om jag kunde få några svar.
    Är föresten i vecka 17+5.

Kram/Loreto

• Svar på tråden Oroligt för hård mage när jag går upp på morgonen.
  • Mia o Simon

Menar du att du får sammandragningar eller?Att magen liksom blir hård, mjuk, hård? Är det så du menar så är det precis som det ska va. Livmodern tränar inför förlossningen, genom att dra ihop sig. Så länge det inte smärtar eller gör ont är det helt ok. Börjar det smärta vid dessa sammandrgn. så är det bra att en läkare får titta. Det de kollar då är att man inte börjat öppna sig i förtid.

Jag har haft sammandrgn. sen v 10 nu med mitt andra barn. Och det har gjort ont, så jag är delvis sjukskriven för att få vila. Hoppas du fått tillräckligt med info! mvh Mia

• Fluffy

Hej!

Jag tycker ofta att min mage är "hård" på morgonen. Eller snarare "stel". Det känns precis som om jag mjukar upp den i och med att jag börjar röra på mig. Har också ofta ont i ligamenten. Ibland räcker det med att jag nyser för att jag ska få jätteont. Jag är i v 14.

Kram/Viktoria

• LillaM

Har haft så hela tiden, är i v. 39+1 nu.

• Tola

Lorre! jag är i vecka 17 och kan det inte vara så att det är livmodern du känner? för jag är också hård i magen (trodde först det var tarmarna men nu går jag på toa varje dag..ibland två ggr tack vara katrinplommonpuren;))

jag är jätte kissnödig varje morron när jag vaknar! och sedan efter jag kissat så blir det mjukare.. kan det inte vara så att man är så "ftylld" att livmodern trycks fram lite (?)

tänkte också eftersom dom får bättre bilder på UL om man inte varit på toa ett tag!

det är min teori.. vad tror ni andra?

Svar på tråden Oroligt för hård mage när jag går upp på morgonen.