• FinastE2010

Nu blir jag faktiskt orolig på riktigt. Varför skakar han med huvudet så?

Ja nu blir jag orolig för min snart 10 mån son på rikt.. Fick gå upp nu inatt pga pappan har varit här o lyckats smitta han med magsjuka (jippi o han som inte va sjuk..) men det var inte det jag skulle säga utan när jag iaf har han i sängen o tänt lampan så ligger han ner o leker lite en stund efter han kräkts och då vrider han huvudet sen helt pltösligt fram och tillbaka mot höger och vänset sida i sidled snabbt och samtidigt ser hans ögon konsiga ut svårt o förklara men han har som ngn konsig blick el som att han hilmlar med ögonen el ser lite av vitan? det gick så snabbt så han knappt se. Vad är detta är det verkligen normalt för det såg då inte normalt ut..

Och jag som redar oroar för autism, adhd el ngn annan diagnos o nu börjar jag verkligen undra.. han gjorde sådär med huvudet till höger o vänster även tidigare idag. Just när han gör såndär sku blick samtidigt känns det ju som ngt är galet. :(

• Svar på tråden Nu blir jag faktiskt orolig på riktigt. Varför skakar han med huvudet så?
  • Fie b

ring 1177 å berätta vad du just skrivit här. kan vara allvarligt

• FinastE2010
    Fie b skrev 2010-12-09 03:09:14 följande:
    ring 1177 å berätta vad du just skrivit här. kan vara allvarligt
    ok får göra et.. usch nu blir jag ännu mera orolig..
  • FinastE2010

Dom tyckte ju inte det lät särskilt allvarligt o att jag skulle kontakta bvc imorrn frågan är om et bara är en regj han "fått för sig" el om det kan vara tecken på ngn form av diagnos. Usch man blir juså orolig för älsklingen.,.

• Mizzz

Ingen aning för jag har aldrig sett det, men kan det inte vara lite feberkramp?

• bananflugan82

det kan ju vara en grej han bara gjorde, men har för mig att jag läst att epilepsi på bebisar kan visa sig så att dom vrider huvudet och rullar med ögonen.. jag vet som sagt inte säkert och vill inte oroa dig i onödan! men kolla upp det, det är alltid bättre!!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Juppepuppe

Så gör min bebis alltid när hon är trött. Kanske inte rullar med ögonen direkt, men det där med huvudet.

• smulan 12

Hej. Har en son som är 2 år och 3 månader idag och han gjorde så hela tiden när han var liten. Det var något han gjorde när han var trött, precis som för att hålla sig vaken. Nu ser man det knappt längre men igår var han jättetrött och då gjorde han det igen. Tycker givetvis att du ska kolla upp det eftersom du blev orolig. Jag kollade upp min pojke och det visade sig ju vara just en fix idé.

• FinastE2010

Ok tack för svaren!
    Jag väntar till 10 mån kollen den är ju ändå snart och då får jag ju träffa en barnläkare. Ska försöka få med på film som sagt men det är svårt. Han gjorde så några ggr idag igen men då inget "rullande med ögonen" el konstig blick. Han kniper däremot ihop ögonen ibland när han gör så.

smulan 12 skrev 2010-12-09 11:12:28 följande:
    Hej. Har en son som är 2 år och 3 månader idag och han gjorde så hela tiden när han var liten. Det var något han gjorde när han var trött, precis som för att hålla sig vaken. Nu ser man det knappt längre men igår var han jättetrött och då gjorde han det igen. Tycker givetvis att du ska kolla upp det eftersom du blev orolig. Jag kollade upp min pojke och det visade sig ju vara just en fix idé.
    Hade han samtidigt någon "konstig blick"  Sonen har ju inte haft det varje gång han gjort så men några ggr. Det är något han börjat med nyligen för några dagar sen.
    bananflugan82 skrev 2010-12-09 10:48:30 följande:
    det kan ju vara en grej han bara gjorde, men har för mig att jag läst att epilepsi på bebisar kan visa sig så att dom vrider huvudet och rullar med ögonen.. jag vet som sagt inte säkert och vill inte oroa dig i onödan! men kolla upp det, det är alltid bättre!!
    Ja jag läser ju om allt, haha, så visste att det kunde vara ett tecken på även epilepsi och tydligen kan epilepsi och autism också höra ihop? Får se vad läkaren säer när jag kommer med alla mina paranoida tankar. Men det är väl tur man är uppmärksam iaf! Bara hoppas felet sitter i ens eget huvud o tänkande!
  • LilaRos

Min son har gjort så länge, skaka huvudet från sida till sida. De första gångerna blev jag ganska skrajj, men det var väldigt lätt att avbryta honnom. Nu är han 11 månader, gör så och skrattar samtidigt.
    I bland stängda ögon, ibland tittar han normalt och ibland ser blicken ganska creapy ut.

• bananflugan82

när han gör det, får du kontakt med honom? alltså, verkar det som att han ändå är med om man säger så?

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
Svar på tråden Nu blir jag faktiskt orolig på riktigt. Varför skakar han med huvudet så?