• Jossofräs

Här samlar vi tecken på förlossningsstart!

Förutom det uppenbara:

Värkar
    Vattenavgång
    Teckenblödning

Skriv gärna ner era tecken på att förlossningen startat/startar innom kort! Det kan vara tecken ni hört eller ni upplevt själva :)

För mig har det vart

Foglossningen kom tillbaka sista veckan
    Sugen på glass
    Halsbränna som blivit värre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-30 21:56
    Fortsättningstråd för dom so vill snacka vidare efter förlossningen finns här :)

www.familjeliv.se/Foralder/Forum-3-149/m56372081.html

• Svar på tråden Här samlar vi tecken på förlossningsstart!
  • majja83

okej men då är ju hon mer än välkomen ut hoppas du får i gång de du med :) jo då de är skit jobbigt nu men i´de blir ju inte tätare mellan verkan heller så man får nog vänta ett tag till... är avis på min sambo han ligger i sängen ås sussar så gott låter riktigt mysigt... just nu vill jag oxå sova lite så man orkar med förlossningen...

är de ditt första barn? blandar i hop alla här på tråden :P

• Zweet

Min sambo ligger med och snarkar så sött, skitsur för att inte jag får sova något..=) Jag väntar min tredje tjej...=) Själv då? Några sedan innan?

• majja83

ja de är riktigt sur att inte få sova... detta är mitt första barn som jag inte trodde jag skulle få änns... var i ett annat förhållande förut å då försökte vi i 7 år men ingent hände gjorde ivf å fick missfall, vi gled i från vaarandra å jag träffa min nuvarande sambo å vi han vara tillsammans i 2 månader å sen var ja gravid, inget vi planera å jag trodde ju inte att jag kunde bli med barn heller på vanliga sättet om man säger så...

jag har provat basilikate å de var inget för mig ja kör med nejlokor å hallonbladste eller de drack jag i går 2 koppar innan jag la mig :)

• Zweet

GRATTIS!! =) Då måste det ju kännas ännu mer spännande..=)

Hallonbladste? vart hittar man det, gissar på att det inte direkt finns på willys..*S*
    Och det verkar ju som om det funkat..*S*

• majja83

ja de är riktigt spänanade :)

på hälsokostbutik där köpte ja mitt  :) de finns både i löste å i påse, påsen smakar lite mer hallon å de ja har lösa teet smakar inte så jätte mycke men de går iaf sen har jag 3 nejlokor i :)

ingeföra säger dom ska vara bra oxå + färsk ananas...

• FamiljenHietala

Zweet- Vad innehåller "häxkuren" ? Har aldrig hört om en sådan kur..

• Zweet

1½ liter vatten
    2 msk ingefära (riven)
    2-4 msk honung
    2 pressade citroner
    2 tsk cayennpeppar.

Blanda väl och låt stå en liten stund. Drick hälften, har det inte kommit igång om 24 timmar så drick resten.

Någon som skrev om den i en annan tråd och tydligen så ska den funka. Har ej provat ännu, måste få i mig frukost först..=)

• Nammisen

Den där mirakeldrycken fungerade för mig med mitt första, får nog prova den igen. Den är riktigt snuskig men effektiv behövde inte dricka mer än halva;)

• Zweet

Har precis blandat den...  Hur sjuttsingen ska jag få i mig den??? Fy farao!!

Nammisen: hur fick du i dig den? måste ju smakar vedervärdigt, fick ju kväljningar bara jag gjorde den...*S*

Svar på tråden Här samlar vi tecken på förlossningsstart!