• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • lolisa86

hoppar in här med hopp om att det blir en september bebis istället för augusti!
    har ÄL runt den 28 dec och BIM 11januari ca. Vårat andra försök med andra barnet.

alva 02.11.09
  • isis bianco
    lolisa86 skrev 2010-12-17 21:48:06 följande:
    hoppar in här med hopp om att det blir en september bebis istället för augusti!
    har ÄL runt den 28 dec och BIM 11januari ca. Vårat andra försök med andra barnet.
    hejhej! lägg gärna in dig i listan som ligger nån sida längre bak Du och jag har ungefär samma datum ser jag
  • malika

Hej!

Hoppas in i denna tråd. Har ännu inte läst alla inlägg men trådnamnet talar för sig självt Flört
    Har försökt sen April i år så nu jäklar ska det där förbaskade Pluser komma!

• malika

Så nu har jag läst igenom alla inlägg.
    Vilken underbar tråd detta verkar vara.. precis som jag troddeSolig
    Fick i September veta att jag knappt har någon egen ÄL så har nu fått hjälp i form av provera och pergotime.
    Körde med det första gången månaden som var nu utan någon som hellst effekt alls. Så nu väntar jag o ser om jag får egen mens, vilket jag känner på mig att jag inte kommer att få. Men hur som haver så ska jag börja på en dubbelkur här i Januari så nu jäklar SKA det funka!!!
    Har inte en aning om datum för ÄL och BIM eftersom jag inte ens vet om jag kommer att få egen ÄL men hoppas på att jag får vara med i detta trevliga gäng ändåGlad{#emotions_dlg.flower}

• BabyW

Malika - vill tipsa om att du får kollat upp om du verkligen får ÄL, eller om det är som jag hade det. Allt förbereddes i kroppen med enbart Pergotime med LH-stegring (dvs glad gubbe på ÄL-tester) och mogen äggblåsa, men ägget släppte aldrig... Därför får jag även Pregnyl-sprutan för att verkligen få ÄL! På mig tog det direkt med sprutan, men det slutade tyvärr i MF i somras... Bara ett tips! Vill inte skrämmas eller vara negativ på något sätt alls. Det är ju en enkel koll om du verkligen hat ÄL, menar jag. Bara ett blodprov ca dag 21-23.

Håller tummarna för att du hat ÄL såklart. Lycka till!!

• skruttnorpan

MiAmore och Lyckligalängtan; TACK för mycket bra svar! Hel vetenskap, det här med ÄL.

Stort VÄLKOMMEN till Malika och Lolisa86! Alla kämpar är välkommna Glad

Måste berätta om min fika igår...Träffade en tjejkompis som är lite äldre än vad jag är, tror hon är straxt under 35. I höstas övertalade jag henne att sluta äta p-piller i och med att jag fått erfara att det ibland inte är så lätt att bli gravid. Nu hade hon inte blivit gravid på 2 menstruationer, men funderade på om hon inte skulle skjuta på verkstaden 2 mån då hon har ett jobb där hon har två flygresor inbokade under sensommaren och då kan hon inte vara i 3e trimestern.
    Så hon PLANERADE att bli gravid i mars istället. Det var inte optimalt, enligt henne, då hon igentligen ville ha ett barn fött tidigt på året så att det har större chans att bli en bra idrottare...men i och med att hon ville ha barn i närheten av mig och att jag försöker så kunde hon tänka sig att bli gravid i mars.

Jag insåg hur långt man har kommit tankemässigt  med den här processen. Hade nog ockås tankar om när som var bäst att vara höggravid-mammaledig-bästa tiden för barnkalas, mm...Nu ligger tankarna snarare vid att -när som hellst är ALLDELES strålande! Julafton-nyårsafton-midsommar - DON'T CARE! Så länge det blirGlad 

• BabyW

Skruttnorpan - håller med dig fullständigt!! När, var och hur kvittar, bara det BLIR!!! Så säger vi också. Visst har man kommit långt i tankeprocess efter alla bumps-on-the-road. Och jag kan bli lika eh... besviken/frustrerad/ledsen/irriterad (eller hur jag ska uttrycka mig?!), när folk bara tar för givet NÄR och ens ATT de ska bli gravida. Det är f-n ingen självklarhet utan det är ett privilegium att få bli gravid, fullfölja och få en bebis! Oavsett om det tar på första försöket eller hundrafemtionde...

• skruttnorpan

Ja, kan inte tänka mig något som skulle göra mig lyckligare än att få fullfölja en graviditet. Fick jag välja på 10mille på lotto eller en kula på magen så är valet självklart; MAGE BLIR DET Skrattande Något som skrämmer mig är dock att alla i min omgivning har haft lätt at bli gravida och alla har haft lätta graviditeter och fått välskapta barn. Jag har fått det svårt att bli gravid...och tänk om det också är så att det ligger på min lott att få ett sjukt barn...
    Vet att man inte får tänka så...men det går så himla bra för alla andra...det skrämmer mig...Skäms

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!