skånegås skrev 2010-12-30 16:38:29 följande:
Har du ett behov av en eller är det bara för att man "ska" ha en??
Väntar mitt 4:e barn och har för första gången köpt en amningskudde som jag har när jag sover, då jag har rätt ont annars och kände att det inte funkade med vanliga kuddar. (amningskudde är billigare och funkar bra för mig)
Testa vanliga kuddar först och har du problem kan du ju skaffa någon slags kudde. Det är inte klokt vad mycket onödigt som luras på gravida...
Behov av att kunna sova ostört och avlastat blev ett måste, som jag insåg först efter jag fick min dreamgenii.
Klart att jag håller med dig om att det finns MASSOR av produkter som "prackas" på de flesta som öppnar en graviditets tidning/ hemsida eller går med i någon föräldrar grupp. Men ibland kan man också få värdefulla tips och idéer. Och det kan vara skönt att förekomma problemen...

Man får nog sålla mellan varven och se till ens egna behov, tid och pyssel faktor... för att inte tappa förståndet i graviditets och småbarns djungeln! Man är inte dålig förälder för man prioriterar annat eller inte hinner allt det "alla andra" gör.
JAG fick ivarjefall massa glädje och har fortfarande (både hos min mamma efter höftoperationen, och mig själv som avlastning vid ond rygg och nack kudde) av min dreamgenii!
Plus att min man tycker den är helt OK fortfarande (och använder den ibland!), då det INTE är något bebis tryck på, typ laban...
Jag tycker däremot att en amningskudde inte är lika viktig... Så se hur olika det kan vara!
Gott nytt år!!!!!!!
www.dreamgenii.se