• Anonym (vet inte)

Hur ger man supp-alvedon???

Lite tänder som spökar, inte allt för farligt, men tänkte ge en alvedon för att se om han blir mindre orolig på natten då....

Men hur gör man???

Jag stoppade in tabletten där bak, men han bara bajsade ut den hela tiden... Höll fingret emot en stund, men plopp så kom den ut igen... försökte att "trycka" ner den lite, så att den inte låg direkt vid bajshålet, men nepp, han fick ut den ändå... Så till slut så gav jag upp, hur gör man för att få den att stanna inne? :)

• Svar på tråden Hur ger man supp-alvedon???
  • Anonym

Man trycker in den långt in, (typ ½ finger) den ska alltså inte ligga vid öppningen.

• Jesper f

Vilken "ända" av den för du in i rektum först? Den spetsiga eller den platta?

• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå
    Jesper f skrev 2010-12-09 22:45:01 följande:
    Den platta.
  • Emmeliina

Du ska ge den med den platta sidan först o trycka in den lite. Nu vet jag inte hur långt man ska trycka in på små barn, men på vuxna människor har jag iaf lärt mig att man ska trycka in den typ en fingerlängd så den ändå kommer in en bit.

• Rosa socka

Man håller fingret för helt enkelt tills den har sugits upp helt, min son vred på sig väldigt mycket så jag fick hålla länge ibland och då hade den hunnit smälta mycket också så då åkte den inte ut igen.

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
    Jesper f skrev 2010-12-09 22:45:01 följande:
    Haha, trodde det var en fråga från TS. Förlåt.

Vanligaste misstaget tror jag, att ta fel håll!
  • Jesper f
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2010-12-09 22:45:42 följande:
    Den platta.
    Jo, det ska vara den platta, men frågan är ju om TS vet om det?
    Jesper f skrev 2010-12-09 22:46:25 följande:
    Jo, det ska vara den platta, men frågan är ju om TS vet om det?
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2010-12-09 22:46:21 följande:
    Haha, trodde det var en fråga från TS. Förlåt.

Vanligaste misstaget tror jag, att ta fel håll!
  • Rosa socka

Alltså trycker ni andra in suppar långt upp i röven på er själva?
    Kan ju säga som så att efter att jag fått hemorrojder och var tvungen att ta en supp så sa jag aldrig att mina barn ska få suppar eller ta tempen i röven igen, jag förstår varför han har vrålat.. Jag tröck bara in själva suppen så fick den sugas in av sig själv, döäckligt Kräks

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
Svar på tråden Hur ger man supp-alvedon???