• Cina UrDeLuxePingla

*** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***

Drygt ett år har gått sedan vi - alla härliga, underbara, roliga, smarta, snygga, ironiska, stöttande pinglor - lärde känna varandra här på FL. Ett år med mycket tårar och skratt !!!
    Deluxegäng finns över hela FL i olika forum men detta är en hyllningstråd till oss som gjorde DeLuxePinglorna till ett begrepp på familjeliv. Vårt tajta gäng håller fortfarande ihop och lever efter dessa underbara ?regler?. Vi månar om att hålla vår tråd i liten skala.

För nya Pinglor-to-be finns det deluxetrådar i de flesta forum på FL.

"Netikett för en UrDeluxePingla i UrDeLuxe-trådarna"
    - en deluxepingla deltar precis så mycket eller lite hon för tillfället orkar
    - en deluxpingla är en pingla i hjärtat även vid viss tids frånvaro
    - en deluxepingla bryr sig om alla pinglor även om inte allas inlägg kommenteras
    - en deluxepingla är alltid välkommen även om hon inte orkar eller hinner läsa ikapp tidigare inlägg
    - en deluxepingla vet att då hon kommenterar andras eller allas inlägg är det en extra deluxebonus i de andra pinglornas tillvaro men absolut inget tvång
    - en deluxepingla kan vara grov i mun, sarkastisk i tonen eller nästan smärtsamt uppriktig- dock alltid en lady i själen "

Här är våra trådar och när ursuperdeluxepinglorna anslöt till detta fantastiska gäng

1. ÄL vecka 34? Följas åt? Minisork, Hobnob, NancyDrew, Önska, Axa, Skrotten
    2.Vi som var på ÄL-jakt vecka 34 och våndades ihop.Lablover, A lie, Chiqita75, FinaCina
    3. Äl-jakt deluxe 39/40 Sara84, Pyret78
    4. Deluxepinglornas väntrum Bonnmoran, Horselover, Lilla Morran
    5. Deluxepinglornas jakt på försvunna plus/oktober ESEM, Blixten, Mab79
    6. Deluxepinglornas jakt på försvunna plus/november Kajsa kavat
    7. String-Emils deluxeplushandpåläggninstråd för julpinglor
    8. Hej och välkomna till denna tråd.... Stjärnflocka, Zandrama
    9. Det här är Emils anonyma ur-superdeluxepinglors egen lilla tråd.
    10. A.F.L.M (Anonya Familjelivs Missbrukars tråd)
    11. A.F.L.M del 2
    12.Ursuperdeluxepinglornas fristad
    13. Urdeluxepinglornas sommarsurr
    14. ******Copyright Ursuperdeluxepinglorna******
    15. *******Ursuperdeluxepinglornas jubileumstråd*******
    16. *******Ursuperdeluxepinglornas deluxehöst*******

Vi är smartare, snyggare , roligare , mer ironiska än någonsin , ständigt på jakt efter ÄL, BIM och BF. Vi ser till att BF följs (övertidsbebisar no!), hobbyexperter som vi är behöver vi knappt BM och gyn, temp-kurvor läser vi i sömnen och inget streck kan lura oss varken på graviditetstest eller ägglossningstest! I denna tråd delar vi skratt och tårar och månar om varandra. ( )
    Våra första deluxeprinsar och prinsessor har redan sett dagens ljus och vi ser till att de fostras i sann DeLuxe-anda.
    /Dikterat av vår ursuperdeluxepingla Minisork (evig och högt ärad hedersmedlem)

• Svar på tråden *** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***
  • Cina UrDeLuxePingla
    Willkommen, bienvenue, welcome...
    Kul att just du ville kika förbi!
    *dukar fram mumsbord till välkomstfesten* Chokladtårta m grädde, cafe latte från Phetras coffehouse, ostbågar, kärnfria druvor, salta balkar (mmm.... så sugen!), champagne, jordgubbar o mörk choklad.... Varsågoda - hugg in och ta för er!
    *ilar ut i köket för att hämta mer gottigott*
  • Cina UrDeLuxePingla

*sätter ett glas skumpa i handen på Mab och trycker in av Tant Cinas snittar i munnen på henne* Ska vi julpynta tycker du eller är det för tidigt kanske?

• LabLover

I'm in! Trycker i mig lite gottis och visar upp mina nyinköpta julgardiner till köket. Hinner tyvärr inte stanna, måste gå och väcka dottern som sovit i en timme nu och kommer hålla mig vaken länge ikväll om hon inte vaknar NU!

Tjingeling!

• Cina UrDeLuxePingla

Åh, vilka snygga gardiner LabLover! *beundrar*

• kajsa kavat

Hallå!!

Cina: Trevligt med en ny jultråd!! *tar för mig av snittarna och sippar lite pommac*
    Lät förresten väldigt trevligt det där med en hel spa-dag.. Blev lite sugen på en sån själv
    Och grattis-stormen känns ju en aaaaaaning överflödig när man fyller 28 Inte sådär jättejämnt precis.. Men trevligt hade jag i alla fall en stund med alla plättar som höll på att trilla ut genom öronen på mig

hobnob: Skönt att ha inskrivningen avklarad! Åh jag är så glad för din skull vännen! Du ska se att det går fint på måndag med

mab: Fyy vad trisst med nycklarna Jag var tvungen att sätta i ett nytt lås i bakluckan på min bil för något år sen- det var också svindyrt Typ 2000 spänn eller nåt i den stilen - känns ju som så himla tråkiga utgifter sånt där...
    När det gäller outfiten var det ju jättesvårt.. Men kanske att den svarta såg lite mer "party" ut. Och om den känns bäst så kör på den!

*vinkar till alla andra pinglor*

Dum fråga: Visst är det nästa helg som det är första advent?!?! Hjälp vad tiden går snabbt i såna fall..

• LabLover

Hej igen. Nu sover hon (otroligt tidigt med tanke på kvällsluren) och jag tittar på "Du är vad du äter" och surfar i reklampauserna.

Kajsa: Visst är det nästa helg! Ser redan framemot pyntandet.

Tror ni inte att det verkar som att jag kommer att få för mycket retroaktivt av min arbetsgivare Enligt lönespecifikationen så ger de mig för 6 månader istf 3 (eller om det ska vara 4) som jag ska ha. Så trist! Nu sitter jag här och funderar på om jag ska låtsas som ingenting och hellre bita i det sura äpplet om jag måste betala tillbaka. Blä, önskar att jag inte var så ärlig Jag förstår inte hur de kan göra fel. Det står ju samtidigt klart och tydligt på min lapp att jag är föräldraledig 100 %... Suck.

• Axa

Cina:
    Bra initiativ att starta en ny tråd och vilket UNDERBART NAMN !!
    Jag är förresten oxå mer eller mindre konstant nervös nuförtiden. Ibland kan jag tänka "det kanske kommer gå bra den här gången" och känna mig helt obeskrivligt lycklig och "harmonisk" ett tag, men sedan kommer den gnagande oron tillbaka. Och det kommer hela tiden nya saker att vara nervös för... Om det inte är ett provsvar så är det ett VUL eller någon skum flytning eller ditten och datten... Hursomhelst så håller jag tummarna för att du kommer få ett lugnande provsvar nästa vecka - och det är jag faktiskt säker på att du kommer att få !! När ska du på VUL igen förresten? Jag har ju en tid nästa tisdag *pirr, pirr*...

• Axa

LabLover:
    Nej vad irriterande . Men jag skulle nog inte heller våga låtsas som ingenting...

Svar på tråden *** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***