Inlägg från: LabLover |Visa alla inlägg
  • LabLover

*** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***

I'm in! Trycker i mig lite gottis och visar upp mina nyinköpta julgardiner till köket. Hinner tyvärr inte stanna, måste gå och väcka dottern som sovit i en timme nu och kommer hålla mig vaken länge ikväll om hon inte vaknar NU!

Tjingeling!

• LabLover

Hej igen. Nu sover hon (otroligt tidigt med tanke på kvällsluren) och jag tittar på "Du är vad du äter" och surfar i reklampauserna.

Kajsa: Visst är det nästa helg! Ser redan framemot pyntandet.

Tror ni inte att det verkar som att jag kommer att få för mycket retroaktivt av min arbetsgivare Enligt lönespecifikationen så ger de mig för 6 månader istf 3 (eller om det ska vara 4) som jag ska ha. Så trist! Nu sitter jag här och funderar på om jag ska låtsas som ingenting och hellre bita i det sura äpplet om jag måste betala tillbaka. Blä, önskar att jag inte var så ärlig Jag förstår inte hur de kan göra fel. Det står ju samtidigt klart och tydligt på min lapp att jag är föräldraledig 100 %... Suck.

• LabLover

Kikar in lite kvickt och konstaterar lättat att även jag nu vet var salta balkar är Hade ingen aning! Mer i helgen...

• LabLover

Tack Nancy! Skuld och skam... Nancy, vad poetiskt *torkar en tår ur ögonvrån*

Jag var en av dem som ville veta Det är intressant läsning. Måste ju erkänna att våra dagar är ganska lika era men hos oss blev det så av sig självt. L måste ha smygläst Anna W inifrån magen när jag hade lånat hem boken från biblioteket I ärlighetens namn så håller jag på mattiderna så gott det går men annars har hon "valt" det själv.

7: Vaknar
    8: Äter ersättning
    9-10: Sover (ibland lite länge)
    11-12: Ammar, äter puré, smörgåsrån och sist ersättning (m a o en måltid som tar lite tid men jag lagar och äter också min lunch under den tiden)
    13-14: Sover (ibland lite länge)
    16: Ammar och äter ersättning
    17.30-18.30: Sover ca 45 minuter
    20: Ammar och äter ersättning
    21: Somnar för natten i sin spjälsäng
    01: Vaknar för nattamning och därefter samsover vi och hon ammar några gånger till fram till 7 när hon vaknar.

Det tillkommer även ett par amningstillfällen däremellan ibland, som mellanmål Ungefär så ser det ut. Målet nu är att antingen få henne att inte sova så sent på eftermiddagen/kvällen. Ofta är hon pigg till 21.30 och vi skulle gärna vilja att hon somnade liiiite tidigare. Nu i helgen har det fungerat bra, hon har somnat ca 20.00 vilket känns lagom. Nattamningen kommer vi hålla på med ett tag till. Just nattamning är ju bra för mjökproduktionen så det släpper jag inte riktigt ännu eftersom jag vill amma lite till. Det märks också att det snart är dags att byta till välling och ge mer mat. Känns som hon är hungrigare ofta just nu.

• LabLover

ESEM: Åh, vad surt! Förstår att du är arg! Skönt att du hittat en vagn iaf...

• LabLover

Zandrama: Ska hållar tassarna för dig i natt, hoppas att det är på g!

• LabLover

På fredag kommer jag att få min retroaktiva lön från jobbet. 2 000 kr så där lagom till jul! Ringde precis för att kolla att det stämde och det sa de att det gör! Jag tyckte det var för mycket...

Apropå pengar så kände jag mig så fattig när jag var i Stockholm. Min gravida resp. nybliven mamma kompisar var inte fattiga precis. Ny BMV samt Volvo V50. Den ena har precis köpt radhus på Lidingö för 3,3 och den andra frågade mig vad det minsta är som man kan ta ut (för de behöver ju inte så mycket). En barnlös, singelkompis har konst för flera tusen på väggarna i sin lägenhet vid Globen. Oj, oj och jag som fick använda mina sista pengar för att kunna ta tåget till dem! Till skaen hör att vi utbildade oss tillsammans men lönerna är ju högre i Stockholm och det gäller ju även deras respektive...

Förresten fick jag värdecheckar (200 kr) från SJ pga att vi fick åka på golvet sista biten hem. Däremot kan de idioterna inte ge mig ett bra svar på varför busschaufförerna inte vet HUR man ska resa med barn. Inte heller de kan säga mig HUR. Liiiite arg har jag varit i kontakten med dem om man säger så!

Önska: Återkommer, lillan vill ha mat...

• LabLover

Önska: Idag har varit en helt vanlig dag

Promenad med hundarna 1-1,5 timme på fm.
    Promenad med hundarna 1 timme på eftermiddagen.

Skämt å sido... Jag försöker ta mig för något annat än bara ta hand om dottern varje dag. T ex träffa någon från föräldragruppen, babysim, mammagympa o s v. Det har varit dåligt med det sistnämnda på sistone men ska bli bättre. Ungefär som att "nästa vecka ska jag sluta dricka cola light och äta Estrella dillchips varje kväll"!

Svar på tråden *** UrSuperDeLuxePinglornas Julstökar-, vintebökar-, bebisgökartråd! ***