Julfest med jobbet
Hur känner du inför julfester/julbord med jobbet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-10 12:58
Jag ser att alternativen är rätt skumma, men ta det som känns bäst.
Hur känner du inför julfester/julbord med jobbet?
röstade på "Vadå julfest?" för vi får aldrig gå på julbord med jobbet :(
Skitsnålt.
Vadå julfest? Vi har inget sånt på mitt nuvarande jobb. Däremot på tidigare arbetsplatser har det varit klackarna i taket precis som jag gillar!
Jobbet här bjuder bara på glögg och "äppelskivor", så något dignande julbord på arbetsgivarens bekostnad blir det inte.
Vi brukar dock arrangera eget som kaffekassan tillsammans med lokala fackföreningen betalar. Maten då, drickan betalar vi själva
Har varierat under årens lopp. Vissa år har man fått släpa in högsta chefen i en taxi framåt småtimmarna, med spypåse under hakan, andra har det varit lugnare. (Jag dricker aldrig, så såna där släpa in i taxiuppgifter brukar falla på mig). Sedan några år är det jag som håller i det hela, eftersom det är mitt eget företag som håller i julfesten och vi har lite lugnare, typ jultallrik och bowling. Fast ingen behöver betala sin egen dricka.
Har nog gått igenom alla alternativen genom åren... i år är det "vadå julfest?"
Senaste 10 åren har det varit fina julbord på Sjökrona och Wallmans saonger.I år blir det rest.Tivoli.
Både show och mat.
Årets höjdpunkt nästan.
Brukar bli öl och snaps til maten,sen får vi fortsätta själva
Vi har julfest ikväll. Julbord och dans och massa party...
Riktigt roligt ska de bli.
Tog ändå alternativ nr.2 Det brukar vara god mat och trevlig stämning.
Lite olika från år till år vart vi är och hur mycket fest de blir, men det är alltid trevligt!! :)
God mat, trevlig stämmning och framför allt sjukt roligt. Julbordet står nog bara efter kickoffen på årets jobbhändelser