• luspudel

Klåda

Först och främst ska du be din BM ta lite prover på dig så att det inte är levern som är påverkad.... Jag hade nämligen hepatos under min första graviditet och det kliade som helvete rent ut sagt, främst under fötterna för min del. Satt med fötterna i kallvatten nätterna igenom det sista... Fy.

Men. Se till att huden inte är torr. MEN se också till att inte använda något som är för fett för det kliar mer om du är lite kladdig på huden... Ja... Tavegyl kan du fråga BM om, det hjälper för vissa.
    Kylbalsam kanske kan fungera?

• luspudel

Bra det iallafall! Vilken vecka är du i då? Jag hittade tyvärr aldrig något som hjälpte mig.   Förutom förlossning...

• luspudel
    myone skrev 2010-12-10 22:54:47 följande:
    Jag är  i v 31 och har haft klådan i ca 10veckor.  Det började med typ allergi utslag på magen, men nu har jag nästan överallt. Har även fått som små blåsor, speciellt på händerna. Jag har uteslutit all mat som jag vet att jag kan reagera på, men det blir inte bättre.

Zofian: Be bm ta gallsyreprov på dig så vet du säkert. Jag har tagit två gånger o mina perfekta, så det kan jag utesluta 
    Men du. Min hepatos upptäcktes sent och jag blev omedelbart igångsatt eftersom min BM enbart kollade gallsyran... Det var asat och alat som var förhöjda på mig, inte alls gallsyran. Se till att kolla alla levervärden!
  • luspudel
    myone skrev 2010-12-11 15:05:52 följande:
    Okej? Det har inte bm nämnt något om för mig. Känns som att vissa inte borde jobba inom sjukvården alls.
    Nä, min hade inte heller nån aning om det. Så när jag i panik ringde förlossningen och berättade allt och de bad mig komma in, så var ju värdena höga också Himla irriterande när det ju finns medicin att få mot levervärdena som kan hjälpa ! Men det är svårt att stå på sig mot vårdpersonal också tycker jag, man tycker ju att de ska ha koll på läget liksom...
Svar på tråden Klåda