Klåda
Hej! Är ny här på sidan. Tänkte höra med er om ni har tips angående extrem klåda under graviditet. Det kliar så jag tror jag blir galen och har dessutom utslag.
Hej! Är ny här på sidan. Tänkte höra med er om ni har tips angående extrem klåda under graviditet. Det kliar så jag tror jag blir galen och har dessutom utslag.
Alla möjliga prover är tagna och inget visar något, så levern är helt okej. Har testat både tavegyl och lergigan, utan positivt resultat. Har även provat kortisonsalva, hjälpte inte det heller.
Jag är i v 31 och har haft klådan i ca 10veckor. Det började med typ allergi utslag på magen, men nu har jag nästan överallt. Har även fått som små blåsor, speciellt på händerna. Jag har uteslutit all mat som jag vet att jag kan reagera på, men det blir inte bättre.
Zofian: Be bm ta gallsyreprov på dig så vet du säkert. Jag har tagit två gånger o mina perfekta, så det kan jag utesluta
googlade på det, och det kanske det kan vara. Konstigt att ingen läkare sagt något. Har aldrig hört talas om det tidigare. Får försöka kontakta hud då
Okej? Det har inte bm nämnt något om för mig. Känns som att vissa inte borde jobba inom sjukvården alls.
Bättre att kolla en gång för mycket än en för lite. Jag har äntligen fått en tid till en hudläkare. Ska bli intressant att se vad han säger.