• Elizabett

Vilket graviditetstest är bäst?

Jag har BIM om åtta dagar och hoppas verkligen att jag får ett positivt besked då!

Problemet är bara att jag är lite otålig och skulle kunna tänka mig att testa någon dag innan BIM och jag har läst någonstans att vissa test kan visa resultat då.

Vilket test är bäst?

• Svar på tråden Vilket graviditetstest är bäst?
  • Mmmbop
    Elizabett skrev 2010-12-10 21:43:40 följande:
    Jag har BIM om åtta dagar och hoppas verkligen att jag får ett positivt besked då!

Problemet är bara att jag är lite otålig och skulle kunna tänka mig att testa någon dag innan BIM och jag har läst någonstans att vissa test kan visa resultat då.

Vilket test är bäst?
    Jag har hört mycket negativt om Clear blue digital och apotekets egna, som tydligen ger så kallade spökstreck ofta. Jag tycker testlagrets är alldeles utmärkta. Har visat tydligt när jag har varit gravid (slutade i x men ändå), billiga är dom också!
  • Mylittlebaby

Ja Asså CB är ju bra på det sättet att det visar otroligt tidiga graviditeter och på digitalt har du svart på vitt. Jag skulle nog rekomendera CB ändå trots deras kända spökstreck för du kan testa tidigt annars säger jag apotekets :)

• Mmmbop

Ja förlåt! Jag menade vanligt Clear blue. Digital är bra, men jag tycker nog testlagrets är bättre eftersom man tydligt kan se om hcg-halten ökar. Min gjorde ju inte det, det var så jag förstod att jag hade ett X (tillsammans med lite andra symptom förstås).

• Kärleksmirakel

Helt klart CB digital....Hade jätte jätte jätte svaga streck på stickorna och tog ett digitalt på bim -2...Fick gravid 1-2Flört

Trodde aldrig det då alla andra tester visade så svagt !!!!

• InaLo

Testlagrets är billigt och jag har aldrig sett själ eller en bild här på spökstreck på dem 20 st för 89kr +frakt. Dem reckomenderar jag
    Se så klart cb diggitalt men de är ju dyra 115kr stick i apoteket lite billigare på nätet.

• EEJ
    Mmmbop skrev 2010-12-10 21:47:02 följande:
    Jag har hört mycket negativt om Clear blue digital och apotekets egna, som tydligen ger så kallade spökstreck ofta. Jag tycker testlagrets är alldeles utmärkta. Har visat tydligt när jag har varit gravid (slutade i x men ändå), billiga är dom också!
    På clearblue digital går det inte att få spökstreck, det finns inga streck alls. Det står Gravid eller inte gravid.
  • EEJ
    EEJ skrev 2010-12-11 12:59:28 följande:
    På clearblue digital går det inte att få spökstreck, det finns inga streck alls. Det står Gravid eller inte gravid.
    oj så g precia att fler sagt samma sak! Sorry upprepningen!
  • Uppsara

Jag har bim på Måndag och fick plus igår på testlagrets gravtest, men imorse när jag testade igen var det inte alls lika starkt... har jag fått missfall eller kan samma slags tester skilja sig så?
    Jag testade på bim-4 med:
    Rfsu testa tidigt=Negativt
    Apotekets wonfo= Negativt
    Testade sent på kvällen med testlagrets=negativt
    Testade på bim-3 med:
    Testlagret 3 st gav alla plus
    Wondfo visade minus

• LisaTott2012

På den översta bilden är testerna tagna på bim-2, skillnaden efter 4 dagar syns på den undre bilden.

Översta testet: billiga tester, mitten är RFSU´s testa tidigt, så det är ju skillnad på strecken! Gillar inte alls RFSU´s tester, tycker det blir för svagt resultat! tycker absolut CB digital är bäst, vanliga CB tenderar till att visa spökstreck ganska ofta tyvärr. Vill man kolla skillnaden på strecken rekomenderar jag billiga tester!
  • Elizabett

Oj, tack för alla tips och råd! :)

Just nu lutar det åt Clear blue digital men jag får förstås vänta nån dag först....

En till fråga, hade ni något specifikt graviditetstecken mellan ÄL och BIM?

Jag har haft en lite ovanlig känsla längst ned i magen, lite lättare mensvärk ungefär. Kan det vara något eller är det bara önskekänslor?

• Jempajenny
    Elizabett skrev 2010-12-11 16:11:55 följande:
    Oj, tack för alla tips och råd! :)

Just nu lutar det åt Clear blue digital men jag får förstås vänta nån dag först....

En till fråga, hade ni något specifikt graviditetstecken mellan ÄL och BIM?

Jag har haft en lite ovanlig känsla längst ned i magen, lite lättare mensvärk ungefär. Kan det vara något eller är det bara önskekänslor?
    Det låter klokt!

Jag som aldrig har mensvärk, hade lite molvärk i livmodern mellan ÄL och BIM och dessutom kände jag mig lite "konstig", lite matt, trött och allmänt ur form. Har för mig att brösten blev ömma ganska tidigt också. Jag var faktiskt ganska säker på att det hade tagit sig, men naturligtvis vågade man inte tro på det innan man fått "svart-på-vitt", så att säga.

Håller tummarna för att du får ett "GRAVID" på testet i slutet av nästa vecka!
    ♥ Jempajenny, Agnes och bebisen i magen: jempajenny.bloggagratis.se
  • Elizabett

Så himla kul, Jenny! Grattis!

Nu sitter jag och väntar på att tre dagar ska gå så att jag får göra ett första test. :)

Känner mig inte alltför hoppfull eftersom det bara är andra försöket men det hade varit en perfekt julklapp!

Tack för att du håller tummarna åt mig.

• Zäta
    Kärleksmirakel skrev 2010-12-11 06:40:26 följande:
    Helt klart CB digital....Hade jätte jätte jätte svaga streck på stickorna och tog ett digitalt på bim -2...Fick gravid 1-2Flört

Trodde aldrig det då alla andra tester visade så svagt !!!!
Svar på tråden Vilket graviditetstest är bäst?