Inlägg från: Västjämtland |Visa alla inlägg
  • Västjämtland

Blivande pappa, igen.

Hej och hopp!

Väntar min tredje unge nu i sommar, cool!  Men vill ge er några råd.

1, läs inte så mycket  här på Familjeliv, (tyvärr så är det så att det gärna fokuseras på negativa saker och onödiga prylar man skall skaffa och ha)

2, Se till att ni får vara med i på alla möten, och helst att det är föräldragruppsmöten hos barnmorskan. (det är skönt att kuna prata IRL med andra faktiskt.

3. strunta i vad tidningarna skriver i att ni skall ha! 98 % av det mamamtidningarna skriver att ni skall ha är onödigt, och nästen allt de gör reklam för är superdyrt!

4, en barnvagn är en funktion, inte en modeartikel!  vi har samma sedan 6 år, en billig och bra Carena i en neutral grön färg!   Man måste inte ha nyaste modellen av dyraste hippa märket. Barnet bryr sig inte bara den kan sova i den och må bra!

5. Mår ni bra, så mår barnet bra!

6, De är små. underbara och fantastiska!  MEn bli inte rädd. (Mitt mantra med min första var följande) "de skall kunna födas i en grotta på vintern, så ömtliga är de nog inte)

7. ta del av din kvinnas liv.  graviditeten är en specciell tid. men var med så att hon inte glömmer bort dig! De har en förmåga att tänka att  Bara de är viktiga för barnet1  (TYVÄRR SANT)

8, Var hemma mer än du tänkt med barnet i början (det är det värt)

H

Svar på tråden Blivande pappa, igen.