Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Kronprinsessan GRAVID!!!

Här och nu skrev 2010-12-12 11:51:31 följande:
    Julmust innehåll inte DEN typen av alkohol.
    Vilken typ av alkohol är det då i julmust? Metanol? Propanol? Glykol?
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Åsa skrev 2010-12-13 10:17:41 följande:
    Just det var kanske ingen större bedrift; Gustav Vasa beräknas ha runt 4 miljoner efterlevande idag efter ett släktforskningsreportage jag såg (Alla linjer räknade då.)
    Och i stort sett alla europeér är släkt med Karl den store (Charlemagne).
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Sven Erik Johansson skrev 2010-12-13 10:25:06 följande:
    Fast han levde ju förca 1000 år sedan o har nog hunnit få fler ättlingar än Gustav Vasa.
    Cirka en av 90 svenskar lärhärstamma från gustav Vasa,dvs ca100 000.

Kungen har cirka 90 härstammningslinjer från gustav Vasa dock och därmed fler än
    flertalet Vasaättlingar.
    Absolut, 1300 år sedan till och med. Det var lite kuriosa i sammanhanget.
    Dorian Ertymexx skrev 2010-12-13 10:26:24 följande:
    ...säger de. :P
    Nej, det är en matematisk uträkning. Om jag inte minns fel så skulle det krävas fler människor än det någonsin har existerat för att den hypotesen ska vara falsk.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Dorian Ertymexx skrev 2010-12-13 10:30:38 följande:
    Jag tror dig. Jag bara älskar att göra en "home run" på sådana påståenden från de så kallat "upphöjda". ;)
    Jo, jag vet.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Åsa skrev 2010-12-13 10:37:56 följande:
    En annan historia är att det givetvisi även finns "småbrukare NN" där borta i historien som  har miljontals ättlingar, många av dem samma som räknar in Karl den Store Det stora antalet beror ju just på att vi får fler anor (och ättlingar) ju längre bakåt i tiden man räknar.
    Givetvis är det så (vilket kanske inte alla tänker på). Men det är ju för att visa en poäng och då är det bra att ha en referenspunkt.
    Sven Erik Johansson skrev 2010-12-13 10:37:58 följande:
    Apropå det och släktforskning:
    Ett misstag många gör är att de tycks tro att antalet förfäder bakåt i tiden bara ökar o ökar,
    men det är ett matematiskt felslut. En o samma person kan ju var en förfader på olika sätt.
    Tex farfars farfar kan ju vara samma person som mormors morfar o så vidare
    Ja, det är också ett problem. Det här är lite krångliga matematiska uträkningar, inte särskilt svåra men för många är det svårt att greppa när det börjar komma upp i några generationer. Jag har själv upplevt det åtskilliga gånger, särskilt när det kommer till evolutionsbiologi där man kanske pratar om åtskilliga tusen generationer. Då snurrar det för mig.
Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!