Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Kronprinsessan GRAVID!!!

Det där med Daniels njurar; inte nån stor risk att det blir svårt för det.

• Här och nu
    livet leker skrev 2010-12-11 23:56:19 följande:
    men.. det finns ju alkoholfritt vin, det skulle hons äker tagit för att inte starta ryktesspridning?
    Sk. alkoholfritt vin innehåller en liten mängd alkohol och är inte lämpligt för gravida.
  • Här och nu
    livet leker skrev 2010-12-12 00:20:13 följande:
    Jo då, man kan ju köra bil efter att ta druckit av det!!
    Bilkörning kan man klara på det. Ett foster mår dock inte bra av det.
  • Här och nu
    bakeacake skrev 2010-12-12 00:10:02 följande:
    Men ge upp!!!

Det innehåller mindre än 0,2-0,5% alkohol och är INGET som skadar ett foster. Kroppen hinner förbränna det innan det ens kommer ner i magsäcken!!
    Inte enligt barnmorskan.
  • Här och nu
    Surfare skrev 2010-12-12 00:29:30 följande:
    Byt barnmorska!

Jag hoppas Victoria är gravid. Det lär väl visa sig om inget annat
    Nej, jag använder ingen alkohol öht när jag är gravid o är inte gravid just nu
  • Här och nu
    Surfare skrev 2010-12-12 00:56:24 följande:
    Du slipper, men alkoholfritt är fortfarande inte skadligt för någon när man är gravid. Inte ens för kronprinsessan.
    Är man mån om sitt barn avstår man från alkohol öht och jag lyssnar mer på bm än dig.
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2010-12-12 11:24:38 följande:
    Precis lika dumt som att avstå alkoholfritt vin för att det innehåller små mängder alkohol.... (julmust innehåller ju lika mycket alkohol som de flesta alkoholfria viner så skulle det vara skadligt för barnet med alkoholfritt vin så måste det ju vara skadligt med julmust också...)
    Julmust innehåll inte DEN typen av alkohol.
  • Här och nu
    snillis skrev 2010-12-12 11:58:40 följande:
    Hihi......tror du att det finns olika typer av alkohol?
    Ja, det finns det. Finns 4-5 olika. Alkohol man har i te x deodoranter, i spolarvätska och den man måste ha i kroppen för att kunna leva. Alkohol som vi dricker är bara en av dessa sorter. Går att läsa om under kemi.
  • Här och nu

Hade Daniel haft dåliga simmare skulle han nog inte fått gifta sig med Vickan.

• Här och nu
    Villimey skrev 2010-12-12 22:33:21 följande:
    Det tror jag inte menar du att Fredrik Reinefelt och Kungen skulle boka ett besök hos Daniels läkare där dme gick igenom Daniels repro
    Inte för att jag tycker det är rätt, men självklart har hans förmåga att bli pappa kollats upp.
Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!