Inlägg från: Ljusna |Visa alla inlägg
  • Ljusna

Kronprinsessan GRAVID!!!

Det kan ju också ha varit så att den klänningen var uppsydd med tanke på att hon eventuellt skulle vara gravid när den skulle bäras. Dessutom, det faktum att hon inte drack vin indikerar ju endast att de försöker skaffa barn, och det vet ju alla vid det här laget.

Fy vad jobbigt det måste vara att kanske inte kunna bli gravid, eller tom fått mf, och behöva läsa om alla dessa spekulationer...

• Ljusna

Det är väl klart att man avhåller sig från alkohol när man försöker skaffa barn? Ofta vet man ju inte ens själv om man är gravid de första veckorna, och fostret är ju inte mindre känsligt då än resten av graviditeten?

Kronprinsessan har ju gått ut med att de gärna vill ha barn, och att hon hoppas att de blir så lyckligt lottade. Det är ju inte en konstig slutsats att dra att de försöker efter bröllopet då?

• Ljusna
    071001 skrev 2011-03-03 14:01:30 följande:

Ljusna, nej, det är verkligen inte självklart att man gör så. Jag själv och många med mig nyttjar alkohol fram till dess att vi fått plus på stickan.

Ja, var och en blir salig på sin tro.

Det jag ville ha sagt var att hon inte nödvändigtvis måste vara gravid bara för att hon inte dricker vin. Det är ju som mosterYster säger en lite annan påpassning på henne än andra som inte är fullt så mycket i blickfånget.

• Ljusna

Asch, jag visste att jag skulle ha klargjort vad jag menade.

Jag använde uttrycket utan någon som helst koppling till religion, utan istället att ingen av oss har nog rätt eller fel, och då kan man ju få göra det man själv tycker är bäst och trivs med.

Jag tycker också att det är ganska fånigt att lägga sig i hur andra sköter sin graviditet (med gränser för ex. narkomaner så klart) men det finns ju alltid folk som skulle "rasa" (vad jag avskyr det uttrycket!) i tidningarna, och det är klart att kan hon undvika det är det kanske inte så konstigt om hon vill försöka med det.

• Ljusna
    Juli2010 skrev 2011-04-17 13:00:34 följande:
    Hmm, då kanske jag såg något annat med tanke på rubriken Skäms. Men som sagt, på andra bilder kan i alla fall inte jag se någon mage. Poängen var annars ungefär den samma som din, låt människan vara ifred. Om hon är/när hon blir gravid kommer det ju vara omöjligt att missa förr eller senare. 
    Det tycker jag med. Tänk vad jobbigt om hon har svårt för att bli gravid, och alla hela tiden säger, "Nu är hon gravid, nu är hon gravid!"
  • Ljusna
    Millan83 skrev 2011-04-29 14:07:52 följande:
    Men det är ju alltid roligt att spekulera! =)

Hon verkar ha blivit speciellt förtjust i draperade kläder!

millarules.blogspot.com/2011/04/men-victoria.... 
    Jag skulle tro att det beror på att när hennes garderob planerades (det görs väl en gång om året för de större händelserna som kommer?) så visste de inte om hon skulle vara gravid eller inte. Ergo, draperade klänningar med plats för en eventuell mage. Sedan verkar det ju inte ha blivit något än, med tanke på hur platt hennes mage var på bilder igår och idag.
Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!