• Anonym (gravid med andra)

bebisen hade enorm näsa på 3D ultraljudet :-(

Jag hade sett fram emot 3D ultraljudet så länge. Och visst var det en stor händelse men jag har blivit så orolig efteråt. Bebisen hade en väldigt stor och bred näsa!! Jag har försökt hitta andra bilder med lika stor näsa men nej . Just vår bebis verkar ha den största näsan på jorden. Jag har så dålgit samvete för det här men nu går jag bara och oroar mig för att han ska vara ful och ha det jobbigt i livet... och storebror som är så söt...stackaren...

• Svar på tråden bebisen hade enorm näsa på 3D ultraljudet :-(
  • Anonym

Allvarligt??
    ´
    Eller ska tråden vara i sandlådan? (hoppas)

Stackars barn... hur kan du med otränade ögon tycka att det är en stor näsa? Barnet kanske låg i sån vinkel att den såg större ut?

• Anonym (mango)

Näsan ser större ut än vad den är på 3D

Nej, det är inget sandlådeinlägg. Vi fick ju massor av bilder och han hade en jättebred näsa på många. Eftersom jag vet att jag kommer att få påhopp vill jag vara anonym, annars hade jag länkat till min sida så folk kunde se. Nu ville jag bara skriva av mig eftersom detta är något jag inte kan ta upp ens med min man.  

Självklart påverkar det inte mina känslor för mitt barn hur han/hon ser ut. Det handlar helt enkelt om att jag oroar mig för mitt barns framtid, tänk om han får ett sådant utseende att han blir mobbad? Han behöver absolut inte bli snygg, bara vanlig!

Jag hoppas innerligt att det bara är någon effekt av vinklar och teknik och att näsan bara är vanligt stor.

mango, tack. det kändes bra att höra.

• hilah

Vår son hade en jättestor näsa på UL bilderna (som visserligen var 2D) - bred och stor, som du säger. En riktig potatisnäsa Sedan kom han ut med den näpnaste lilla näsa någonsin. Om det gör dig lugnare kan jag skicka kort på före och efter

Halley, det var lugnande besked. Jag vågar som sagt inte erkänna vem jag är eftersom mitt inlägg provocerar vissa, men det var skönt att höra.

• Raskask

Mina ungar hade också jättenäsor på UL. Dottern alldeles särskilt. Men en liten, näpen knappnäsa hade hon när hon föddes . Jag tror de olika kroppsdelarna växer i perioder.

• Astarte

Jag vet inget om näsor, men jag tycker inte att du ska vara rädd för eller skämmas för dina känslor. Det är helt naturligt att inte vilja att ens lilla ska bli sjuk, ful, osocial, moderat eller något annat otrevligt. Jag gick omkring hela tiden och tänkte "jag hoppas att han inte bli rödhårig, som jag".

Det är helt normalt med sådana tankar!

• Anonym (haha)

bebisar ligger ju i massa vatten så det är därför dom små raringarna ser svullna ut
    bebis kommer absolut vara söt o normal när den kommer ut :)
    Grattis

• Madame X

Jag läste en precis likadan trådstart för bara ett par månader sedan, så det måste vara något med ultraljudet som gör att bebisarnas näsor ser stora ut. Det blir ju till exempel också så om du fotograferar någon på nära håll med ett vidvinkelobjektiv. Oroa dig inte!

• Madame X

Har själv en 3D-bild från v 13 och både maken och jag kunde konstatera att vi nu vet vad alla filmskapare bygger bilden av utomjordingar på...

• Anonym (mamma)

Jag förstår dig fullkomligt!  Rädslan för att mitt barn sulle vara fult var enorm under väntan.  Jag vet inte varifrån den kom. Innan tänkte jag att jag självklart skulle kunna älska vilket barn som helst.Sedan när jag väntade barn så överskuggades hela väntan av oron för att barnet skulle vara fult och ha svårigheter som jag inte skulle klara av.    Såklart blev det inte så. Jag fick det vackraste barn man kan tänka sig. Har bara ett barn, men är rädd för att jag skulle tänka likadant om det blir en till.  Min tro om mig själv innan graviditeten var att jag var väldigt öppensinnad för sådant som useende och att jag såg skönhet i människor, vilket också är sant. Men som sagt; jag var väldigt orolig och kunde i likhet med TS inte dela det med någon pga de skam och skuldkänslor sådana här tankar bringar.

• mimbo

Jag vill inte göra 3d-Ul ens för jag tycker bebisarna ser groteska ut på bilderna... Särskilt näsorna ser ju stora och breda ut.
    Tror inte du behöver oroa dig TS!!! Och jag förstår hur du känner, inte vill man att ens barn ska se konstigt ut?

Så skönt att så många av er förstår mina känslor! Ger mig hopp om FL trots allt!   Det är bara normal oro för att ens barn ska få det jobbigt i livet även om det kanske framstår som att man är utseendefixerad.  

Kanske var förväntningarna på 3D för höga. Att man skulle få ett "foto" på sin lilla plutt. Så otroligt tydligt är det ju inte. hade varit kul med en sida där folk la upp 3D bilder bredvid bilder på samma bebis som nyfödd!

Allt känns mycket bättre nu när jag har fått ventliera mina känslor!

• JazzKermit

Håller med flera andra här, sonens näsa såg verkligen lustig ut på 3D bilderna och jag kunde inte släppa det förrän han kom ut! (...med normal näsa...) Inget att oroa sig för alltså, din bebis kommer att vara det finaste du sett!

• Anonym

Min brors fru gjorde ett UL i 4d och det såg ut som om barnet dom väntade hade rena höknäsan. men ut kom en söt liten tjej med en liten pluttnäsa..

Tänk på att barnet ligger i vatten, dom trycker sig mot livmoderväggen eller liknande, dom är svullna inne i vattnet och det är trångt som attan..

Prova själv att trycka din näsa mot ett fönster, jag kan lova dig att din näsa kommer se groteskt ut den med!

Grattis till bebisen

Svar på tråden bebisen hade enorm näsa på 3D ultraljudet :-(