• himlastorm

Lergigan, skillnad mellan de olika?

Jag vet att det finns tusen trådar om Lergigan, men då sökfunktionen bara visar sista 6 månaderna för mig så hittar jag inte vad jag söker.

Undrar om Lergigan. Någon som vet skillnaden mellan de olika

Mite
    Forte
    Comp
    "vanlig"

?

Vilken hjälpte er bäst och vilken dos tog ni per dag? Eller tog ni vid behov?

Jag har Lergigan Mite utskrivet hemma sen tidigare mot ångest och har tagit 5 mg mot illamående, men är det bättre att be om Comp alltså?

• Svar på tråden Lergigan, skillnad mellan de olika?
  • mmmiikaela

ja tror ja har lergigan comp, o den är totalt värdelös :P blir mer illamående och blir jä'tte yr i huvudet, känner mig nästan lite "full" usch :P

son född 09, pyret i magen beräknad 30/6-11 :)
  • Mela78

Mite - lägre dos, 1/5 av vanlig
    Forte - starkare, dubbelt så stark som vanlig
    Comp - med bla koffein för att minska trötthet som är en väldigt vanlig biverkning
    "vanlig" - ja, den vanliga.

Jag tog vanlig till natten, comp 1-3 ggr per dag när det var som värst. Fungerade ganska bra för mig.

• mmmiikaela
    mmmiikaela skrev 2010-12-11 21:46:16 följande:
    ja tror ja har lergigan comp, o den är totalt värdelös :P blir mer illamående och blir jä'tte yr i huvudet, känner mig nästan lite "full" usch :P
    sen blir jag dödstrött av den också! så den funkar inte alls för mig.
    son född 09, pyret i magen beräknad 30/6-11 :)
  • himlastorm

Tack för svar. 

Jag tog en Mite 5mg (är känslig för medicin) och illamåendet gick över efter ett tag, dock kände jag mig yr, muntorr och lite bakis dagen efter så jag vet inte om det är värt det. Skulle vilja prova Comp men min mage är känslig mot koffein så jag hoppas den är snäll :)

• Skruttiskrutti

Värsta tycker jag med lergigan comp är att man blir så rutten i magen av dom. Mår ju illa av sina egna dofter utöver det vanliga illamåendet.

• Anna4

Jag blir lite bättre av comp. Blir varken trött el yr.

• En Åsa

Jag äter vanliga Lergigan nu dom är på 25mg, förra gången åt jag mite som är på 5mg. När jag åt mite åt jag 12st per dag, nu äter jag 2. Jag blev helt speedad av koffeinet i comp som jag testade först och därför äter jag utan koffein. Inntressant det med forte, någon som vet om gravida får äta den?? Vore trevligt att sluta spy helt nån gång...

Svar på tråden Lergigan, skillnad mellan de olika?