• MissEllie

Någon mer vars mens radikalt har ändrats efter förlossningen?

Hej,

Har fått min andra mens efter förlossningen och jag störtblöder!  Första gången var det för mig en normal blödning men nu blöder jag mer än när jag fått mina missfall. 

Tidigare hade jag väldigt skonsamt, behövde inte byta tampong många gånger per dag och det varade typ 3 dagar. 

Någon vet hur detta kan komma sig? Och är det någon mer vars mens ändrats såhär? Grymt jobbigt är det i varje fall.

• Svar på tråden Någon mer vars mens radikalt har ändrats efter förlossningen?
  • Ammi84

Ja, jag blöder mer nu men däremot varar mensperioden kortare tid. Innan hade jag mens 7 dagar (varav 4 med riklig). Nu har jag fem dagar totalt varav 3 med riklig (mkt riklig!).

• Xtra

Jag har fått min andra mens efter förlossningen och jag är inne på 10e dagen idag, det slutar aldrig att blöda. Innan graviditeten varade min mens alltid 5 dagar, och första mensen varade i 7 dagar kanske... nu är jag alltså på dag 10 och blöder fortfarande... är detta normalt eller kan det vara något fel?

• MissEllie

Jag är inne på dag 5 nu och ser inget slut på eländet. Sitter faktiskt och väntar på att gyn ska ringa upp mig, vill höra vad de säger.  Får återkomma med rapport

• lokisse

niagara fallet är inget mot mig nu mera... hade väldigt sparsam innan barn ett

Nej det tror jag inte!
  • MissEllie

Jag pratade med gyn och fick en akuttid imorgon och om det blev värre så tyckte de att jag skulle åka in. Man ska INTE blöda så mycket efter en förlossning och mensen ska inte ändras så mycket.

De sa att det kan vara hormonerna men också att det kan vara ett Myom eller något annat och man ska alltid kolla upp det. De rekommenderade mig att ta Cyklo F så länge. Någon som har testat? 

• Xtra

MissEllie, menar de att man inte ska blöda så många dagar heller som jag gör?

Inte provat med Cyklo F, men ska läsa på om det nu o se om det kan vara nåt för mig att testa också...

• Gladskit

För mig ändrades det också radikalt fast åt andra hållet. Tidigare var det syndafloden i fem dagar men nu är det bara så en dag, sen klingar det av. Konstigt men skönt!

• MissEllie

X-tra. Ska till gyn i eftermiddag. Men ja, de menade att mensen kan ändras men man ska inte förlora blod som de uttryckte det. Det kan påverka ens blod-och järnvärden i längden och man bör kolla upp det.

Prövade CykloF i natt och det minskade faktiskt!

Gladskit: Grattis Bara att tacka och ta emot... 

• Gladskit
    MissEllie skrev 2010-12-14 09:06:26 följande:
    Gladskit: Grattis Bara att tacka och ta emot... 
    Eller hur! Fast i början var jag orolig att något var fel så tydligen är man aldrig nöjd
    Lycka till hos läkaren!
  • avocadomacka

Min mens har också förändrats, men åt andra hållet... Är nog bra att kolla upp det :) Lycka till!

• MissEllie

Nu har jag varit hos läkaren. Jag hade fortfarande kvar gulkroppshormon i vänster äggledare och det var det som ställer till det. Hormoner med andra ord! Ska ge det 2 mens till och sedan återbesök.

Tydligen var det så att de första 2-4 menstruationerna efter förlossningen kan vara väldigt varierande. Men om man blöder så mycket så ska man alltid kolla upp det för det kan finnas andra orsaker.

• Xtra

Jag får rapportera imorgon, för då är det min tur att besöka kvinnokliniken. Igår började jag nämligen blöda MASSOR... och har fortsatt blöda massor idag. Tog kontakt med KK och de tyckte jag skulle komma in för koll. Så imorgon får jag veta varför jag blöder!

• MissEllie

Vad tråkigt, inte kul! Hoppas att det går bra för dig imorgon. Man vill ju veta varför man blöder.

• Xtra

Hittades inget fel på mig, hmm, så min blödning är bara konstig. Läkaren skulle skriva ut nån medicin som jag kan äta ifall det inte avstannar nu, och om nästa mens också blir såhär utdragen... medicinen ska få det att sluta blöda iaf.

Känns knäppt att det inte finns nån speciell orsak till min blödning!

• MissEllie

Vad jobbigt Xtra! Det är väl skönt att du fått medicin, men jag förstår precis. Man vill ju veta varför! För som sagt, det är inte roligt...

• skånegås

Efter tredje barnet ändrades det så att första blodstrimmorna kom och inte förrän efter tre dagar började jag blöda. Hade då en relativt normal mens men den slutade fortare. Alltså inga dagar med trosskydd på slutet som det varit tidigare. Som att de sista dagarna flyttades till början istället. Mycket praktiskt då jag alltid fick tre dagars förvarning Men lite jobbigt att använda trosskydd i-väntan-på...

Svar på tråden Någon mer vars mens radikalt har ändrats efter förlossningen?